Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Google търси начини да получи одобрението на ЕС за сделката с Fitbit

Интернет гигантът твърди, че няма да ползва данните на потребителите на Fitbit за таргетиране на реклама

Google търси начини да получи одобрението на ЕС за сделката с Fitbit

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Google предложи да не използва здравните данни на компанията за следене на фитнес показателите Fitbit с цел таргетиране на реклами. Ходът адресира антитръстовите притеснения на Европейския съюз (ЕС) във връзка с придобиването за 2,1 млрд. долара, разкри американската компания късно в понеделник, цитирана от Ройтерс.

Офертата за купуването на Fitbit беше обявена през ноември миналата година. Тя може да помогне на Google да навакса спрямо пазарните лидери Apple и Samsung в областта на следенето на здравните показатели и умните часовници.

„Сделката е за устройства, не за данни. Ние оценяваме възможността да работим с Европейската комисия по този подход, който пази очакванията на потребителите, че данните от устройствата Fitbit няма да бъдат използвани за реклама“, посочва Google в имейл до Ройтерс.

Още по темата

Миналата седмица информационната агенция писа, че подобно обещание за данните може да помогне на Google да си осигури одобрение за сделката от Европейския съюз.

Със своите едва 3% от глобалния пазар на носими устройства през първото тримесечие на 2020 г., Fitbit изостава значително от дела от 29,3% на Apple и се нарежда след играчи като Xiaomi, Samsung и Huawei, сочат данни на компанията за пазарни проучвания International Data Corp.

Въпреки че придобиването предизвика остри критики от защитници на потребителските данни както в САЩ, така и в Европа заради притеснения, че Google може да ползва Fitbit за събиране на данни, чрез които да засили своята доминация в онлайн рекламата и търсачките, проблемите със сигурността не попадат в обсега на регулацията, свързана с конкуренцията.

Очаква се Европейската комисия да потърси обратна връзка от конкуренти и потребители преди да реши дали да одобри сделката.

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
TikTok заплаши да се обърне към съда във връзка с новата заповед на Тръмп