IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Groupon в битка за връщането на своята привлекателност

Все повече големи инвеститори насочват погледи към компанията

10:18 | 15.08.16 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Groupon бавно си връща това, с което почти не разполагаше през последните три години: инвеститори, пише Wall Street Journal.

Месеци след като новоназначеният главен изпълнителен директор Рич Уилямс се оплака, че Wall Streeet не разбира бизнес модела на сайта за намаления, цената на акциите на компанията се възстановява. Книжата на Groupon увеличават стойността си с близо 90% през тази година и бяха подкрепени, когато активните потребители на платформата надминаха 50 млн. долара по цял свят през последното тримесечие. В петък те завършиха търговията в Ню Йорк на цена от 5,73 долара.

Базираната в Чикаго компания представлява онлайн магазин, предлагащ намаления за ресторанти, салони за красота и други местни бизнеси от тяхно име. Groupon прогнозира, че тази година ще генерира 3 млрд. долара приходи, но доскоро пазарната капитализация на компанията беше едва наполовина.

Конкурентите на услугата не срещат особен успех, а миналата година Amazon.com закри своето приложение, с което Groupon се конкурираше.

През тази година компанията активно работи по промяната на стратегията си, за да се превърне в един от малкото онлайн играчи, които постигат успех на локалните пазари. Освен това се вглежда в старите си грешки и посочва, че сама е виновна, че слабо е комуникирала предложенията си.

Уилямс, който е бивш директор на Amazon и работи за Groupon преди IPO-то на компанията през 2011 г., твърди, че сега компанията има по-ясен план. Тя съкрати разходите си в глобален план, като затвори офиси си в 21 страни и се раздели с 2 хил. работни места, или 20% от своята работна сила. Тя инвестира повече средства в потребителски услуги в САЩ – страната, която носи две трети от приходите й.

С всичко това компанията успя да убеди няколко големи инвеститори да поемат риск. Китайският гигант в сферата на електронната търговия Alibaba Group Holding разкри, че е придобил дял от 5,6% в Groupon през февруари, когато книжата на фирмата се търгуваха на най-ниската цена в историята си.

Management LP, инвестиционен фонд, създаден от кабелния гигант Comcast, последва примера през април и придоби конвертируеми облигации на стойност 7,5% от компанията за 250 млн. долара. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:24 | 27.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още