IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Холандската TomTom продава звеното Telematics на Bridgestone за 1 млрд. долара

Технологичната компания търси допълнителни средства, които да насочи към битката с конкурентите за лидерство в картографската технология при автомобилите

15:13 | 22.01.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Холандската технологична компания TomTom NV възнамерява да продаде своя бизнес за управление на автомобилните паркове Telematics на производителя на автомобилни гуми Bridgestone Corp за 910 млн. евро (1 млрд. долара), с което ще освободи ресурси за битката с конкуренцията за лидерство в картографската технология при автомобилите, съобщава Bloomberg. 

Продажбата е голяма към постигане на окончателна смяна във технологичния фокус на TomTom към сферата на картографирането и локализирането , тъй като клиентите изхвърлят своите лични навигационни устройства, които превърнаха холандската компания лидер в тази област, заменяйки ги със смартфони.

През септември 2018 г. TomTom обяви, че разглежда евентуалната продажба на Telematics, която предоставя данни и разузнавателна информация , свързана с превозните средства, управлението на автомобилните паркове устройствата за свързани автомобили.

Като евентуални купувачи на звеното бяха спрягани Verizon Communications Inc, Microsoft Corp., Daimler AG и Michelin.

TomTom ще върне 750 млн. евро на своите акционери чрез изплащане на капитал, комбинирано с консолидация на акции, като това се очаква да се случи в рамките на третото тримесечие на годината.

Звеното Telematics се изчислява на 18% от продажбите на TomTom за 2017 г.

„Нямаме големи планове, свързани с придобивания“, заяви главният изпълнителен директор на холандската компания Харолд Годайн, добавяйки: „Но искаме да запазим стабилно количеството пари по сметката ни за евентуални бъдещи такива“.

Сделката между базираната в Токио Bridgestone ще бъде най-голямата нейна придобивка в пределите на Европа, посочват от Bloomberg.

Най-големият производител на автомобилни гуми в света ускорява разработването на продукти за свързани и интелигентни моторни превозни средства, съчетавайки гуми със сензори за събиране на информация за пътните условия и за състоянието на самите гуми.

Сегашният главен изпълнителен директор Масаки Цуя действа изключително внимателни с придобиванията, след като през 1988 г. той преживява изключителни трудни моменти при закупуването на Firestone Tire & Rubber Co.

През 2016 г. той се оттегля от битката за наддаване, която води с Карл Айкан за придобиването на веригата магазини за автомобилни части Pep Boys.

С покупката на Telematics, Bridgestone планира да събере данни от 860 хил. автомобила, които в момента използват дигиталните услуги на TomTom за разработване на продукти и подобряване на поддръжката на автомобилните гуми.

Очаква се продажбата да бъде приключена до края на второто тримесечие на 2019 г., като не окаже съществено влияние върху печалбата на компанията за текущата фискална година.

Вижте още технологични новини във видео материала!

 
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:12 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още