Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Яндекс пусна собствена умна колонка, струваща 160 долара

Тя ще работи с дигиталния асистент Alice

Яндекс пусна собствена умна колонка, струваща 160 долара

Снимка: Архив Ройтерс

Базираната в Москва интернет фирма Яндекс пусна умна колонка, струваща 160 долара, която работи с нейния дигитален асистент Alice. По този начин компанията се превръща в поредния играч, който се опитва да се конкурира с гласово активираните устройства на големите играчи от Силициевата долина, предава Ройтерс.

Яндекс таргетира рускоговорящия пазар с търсачката си. Говорителят, както и платформата, на която трети страни могат да програмират Alice да поръчва пица, да проверява сметката за телефона или да купува самолетни билети.

Яндекс, която се листна на Nasdaq през 2011 г., има пазарна капитализация от 11 млрд. долара. Компанията пусна Alice миналата есен с идеята асистентът да работи при търсене на мобилни и настолни устройства, както и на нейното приложение за автомобилна навигация.

Още по темата

В изявление фирмата посочи, че ще свърже новия продукт с безплатен едногодишен абонамент за Yandex.Plus, която включва музикален стрийминг, намаления за превози с такси и телевизия без реклами. Абонаментът по принцип струва 2,75 долара месечно.

Яндекс се присъедини към европейски компании като Deutsche Telekom и Telefonica в пускането на умни говорители на пазар, доминиран от Alexa на Amazon и Google Assistant.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Виктория Тошкова
Още по темата: Новини Яндекс Yandex

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Какви са амбициите на България в света на технологиите с изкуствен интелект?