Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Индийските неволи на Walmart

Липсата на стабилност в индийските регулации ще затрудни компаниите да инвестират както в сектора на онлайн търговията, така и извън него, посочва търговецът

Индийските неволи на Walmart

Снимка: Ройтерс

Американският гигант в търговията на дребно Walmart е информирал американските власти още през януари, че подготвяните нови инвестиционни регулации, свързани с електронната търговия в Индия, са регресивни и имат потенциал да навредят на търговските връзки, съобщава Ройтерс.

Лобистките усилия на компанията обаче не дават резултат – Индия въвежда новите правила на 1 февруари. Различията в регулациите при електронната търговия се превръщат в основен и най-голям проблем за крехките търговски връзки между Ню Делхи и Вашингтон.

„Изненада ни много.... това е сериозна промяна и регресивна смяна на политиката“, споделя Сара Торн, старши служител в Walmart. 

Още по темата

Само няколко месеца по-рано компанията инвестира 16 млрд. долара в закупуването на индийския лидер в онлайн търговията Flipkart, най-голямата придобивка на Walmart до момента.

В изявление за Ройтерс от четвъртък, американският търговец посочва, че редовно предоставя информация на американското и индийското правителство относно различни въпроси, свързани с политиките и това е „стар проблем и Walmart и Flipkart гледат напред“.

„Walmart е провело добри консултации с правителството на Индия“, подчертават от компанията.

В януарското писмо на дружеството до Службата на търговския представител на САЩ, Walmart споделя, че е искала 6-месечно отлагане на въвеждането на новите регулации, но това не се е случило. Компанията изтъква опасенията си относно политиката на Ню Делхи, но индийските власти не отговарят.

Проблемите на дружеството в Индия подчертават регулаторните усложнения в лицето на преструктурирането на международния бизнес на лидера в търговията на дребно, свързано с стимулиране на растежа и онлайн продажбите. Наскоро мексиканските регулации за конкуренцията блокираха сделката, с която Walmart целеше да придобие създателя на мобилното приложение за доставки Cornbershop, докато във Великобритания беше спряно сливането между британското звено на Walmart Asda със своя конкурент Sainsbury’s.

Тези проблеми обаче не успяват да разклатят увереността на инвеститорите на американския търговец.

Акциите на Walmart поскъпнаха с 21% от началото на годината.

Новите регулации в Индия

Очаква се Кристофър Уилсън, член на Службата на търговския представител на САЩ и отговарящ за Южна и Централна Азия, ще се срещне с индийските власти в Ню Делхи в петък, за да възобнови дискусиите относно търговските връзки и въпросът за онлайн търговията най-вероятно ще бъде сред темите.

В януарското писмо Walmart посочва пред Службата, че новите регулации на Индия не са добри за глобалния бизнес, подчертавайки че чуждестранните инвестиции на компанията ще помогнат на Flipkart да се разрасне, което ще окаже положителен ефект върху приходите от данъци за Ню Делхи.

„Промяната в регулациите за възпрепятстване на международния бизнес, следвайки големите инвестиции... ще имат важни последици за целите на Индия относно чуждестранните директни инвестиции и ще добавят ненужен натиск върху дискусиите относно търговията“, посочват от Walmart.

Новите правила забраняват на компаниите да продават продукти чрез фирми, в които имат дялово участие, както и чрез сключване на сделки с продавачи, за да продават изключително на своите платформи.

Amazon.com Inc премахва хиляди продукти от своя уебсайт в Индия за кратко през февруари, тъй като се стреми да спазва новата политика. Flipkart беше принуден да промени някои от връзките си с доставчици, съобщиха източници по това време.

Политиката, въведена от премиера Нарендра Моди месеци преди преизбирането му през май, е приета с идеята да спечели подкрепата на малките индийски търговци, които отдавна се оплакват, че губят позиции в своята бизнес сфера поради сериозните отстъпки, предлагани от чуждестранните гиганти за електронна търговия. 

Още по темата

Малките търговци vs. Големите търговци на дребно

След като регулациите вече са въведени, става ясно, че индийският конгломерат Reliance Industries, чийто основен бизнес е свързан с петрола и петролните продукти, започва да се подготвя за диверсифициране в посока електронната търговия.

Документът на Walmart, предоставен на Ройтерс, не споменава Reliance, но компанията, базирана в Арканзас, твърди, че политиката е дискриминационна спрямо чуждестранните дружества, а не просто в полза на малките местни играчи.

"Предполагаемата обосновка на такива разпоредби е да се предпазят малките играчи на дребно, за които се смята, че са заплашени", посочва Walmart. Но според дружеството този аргумент не обяснява разликата в отношението към чуждестранните големи компании и местните такива.

През последните шест месеца няколко ръководители на Walmart публично разглежда новата политика на Индия за електронна търговия, включително главният изпълнителен директор Дъг Макмилън, който заявява през февруари, че компанията е разочарована от решението на индийското правителство.

Защита на електронната търговия

Индийският министър на търговията на Индия Пиюш Гоял споделя, че правителството е поело ангажимент за защита на дребните търговци, но е отворено за изглаждане на различни въпроси, свързани с политиката. Гоял казва в Twitter, че се е срещнал с изпълнителния директор на Walmart International Джудит Маккена, като двамата са обсъдили начини за увеличаване на продажбите на продукти, произведени в Индия.

Въпреки това миналата година на среща на закрити врати, Гоял предупреждава и Flipkart, и Amazon да спазват новите правила.

Говорителката на Walmart заяви в четвъртък, че в съответствие с ангажимента на компанията към Индия, се очаква търговецът да допринесе за развитието на търговската екосистема в страната.

Amazon не е знаела за януарското писмо на Walmart до Службата на търговския представител на САЩ. Компанията добавя, че продължава да се ангажира с Ню Делхи, за да подобри инфраструктурата и да създаде нови работни места.

Walmart споделя пред Службата, че Flipkart, както и Amazon, са отворили много нови дистрибуторски центрове през последните три години в Индия, създавайки хиляди работни места и много ползи за потребителите.

Компанията предупреждава през януари за „сериозни последици“, ако новите регулации бъдат въведени в скоро време.

“Липсата на стабилност на политиката ще затрудни компаниите да продължат планираните инвестиции, както в сектора на електронната търговия, така и извън него", пише Walmart.

По статията работи: Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
0
 
2
I
преди 6 дни
Няма профилна снимка
Автора на статията пропуска важна информация, без която не може да се разбере същността на проблема, а той е че:

"..Най-богатият човек в Азия е подготвил предизвикателство за най-богатия човек в света - Дфеф Безос от Amazon.

Мукеш Амбани, председател на Reliance Industries, е близо до стартирането на собствена платформа за електронна търговия - Reliance Retail - за да се конкурира с Amazon и Flipkart в Индия, според хора, запознати с въпроса..."

https://www.economic.bg/bg/news/11/naj-bogatiyat-chovek-v-aziya-predizvikva-dzhef-bezos.html
0
 
5
 
1
преди 6 дни
Кой я пише тази статия - много пъти се споменават новите регулации за електр. търговия в Индия, но никъде не се разбира какви са тези регулации, в какво се състоят ? На автора му липсва т.нар. "функционална грамотност".

Още от Новини
Страните от ЕС завършиха оценката на рисковете пред сигурността на 5G мрежите им