IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Индонезийската GoTo планира да набере около 1,1 млрд. долара с IPO

Прогнозната пазарна оценка на технологичната компания се очаква да достигне 28 млрд. долара след листването

13:41 | 31.03.22 г.
<p>
	<em>Снимка: GoTo</em></p>

Снимка: GoTo

Най-голямата технологична група в Индонезия GoTo планира да набере около 1,1 млрд. долара от своето първично публично предлагане (IPO) на местната фондова борса, планирано за 11 април, съобщава Nikkei Asia Review, цитирайки компанията.

GoTo първоначално подготвяше своето листване на 4 април, но впоследствие коригира датата с една седмица. 

След като получи одобрение за IPO от Индонезийската фондова борса, GoTo ще започне процеса на листване в петък, който ще продължи до 7 април. Цената на акция в IPO-то е определена на 338 рупии, при което прогнозната пазарна капитализация възлиза на около 400 трлн. рупии (28 млрд. долара).

Листването на компанията ще се извърши в момент, когато централните банки по света затягат своите парични политики, а глобалните вериги на доставка са разтърсвани от войната в Украйна и огнищата на коронавирус в Китай.

В резултат на това много технологични компании, които се радваха на значителен интерес от страна на инвеститорите по време на икономическото възстановяване през 2021 г., загубиха значителна част от пазарната си стойност през последните месеци.

„Да имаме достъп до публичните пазари при настоящите условия е доказателство за дългосрочния потенциал на нашия бизнес и ще подсили нашия баланс, като същевременно ще запази стойността за акционерите“, заяви главният изпълнителен директор на GoTo Андре Соелистьо.

Според него капиталовият пазар в Индонезия разполага с „дълбочината и капацитета да подкрепи листване от подобен мащаб“.

GoTo беше създадена през май миналата година чрез сливането на два от най-популярните стартъпи в страната - Gojek и Tokopedia, най-голямото сливане в корпоративната история на Индонезия. Групата предлага дигитални потребителски услуги, вариращи от превоз и доставка на храна до електронна търговия и мобилни разплащания. Към септември миналата година тя има около 2,5 млн. регистрирани шофьори и 14 млн. регистрирани търговци.

Според компанията около 30% от постъпленията от листването ще бъдат използвани за стимулиране на бизнеса в цялата група, докато други 30% ще са насочени към Tokopedia. Звеното за мобилни разплащания GoPay ще получи други 25%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:31 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още