Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Как един български стартъп ще прави мрежа от метеорологични станции

Пазарът е нишов и няма конкуренция от Китай, посочиха Димитър Митев и Симеон Найденов от Метео.рокс

гледано: 2192   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

Български стартъп разработва метеорологични станции, благодарение на които да се изгради подходящата мрежа и да се подобри точността на синоптичните прогнози. Идеята за иновативната компания реализират трима предприемчиви млади хора, обединени от любовта към планината. За  това разказаха в предаването “UpDate” на Bloomberg TV Bulgaria Димитър Митев, мениджър на стартъпа Метео.рокс, и инженерът Симеон Найденов.

Още по темата

“В България липсват данни и точна информация за условията в планините, а човек се нуждае от добра прогноза, за да може спокойно да се наслаждава, когато спортува“, коментира Митев.

Той обясни, че първоначалното финансиране на компанията е в размер на 20 хил. лева, спечелено от програма за млади предприемачи, както и от лични инвестиции на основателите на Метео.рокс. 

“Качествените станции са от съществено значение – моделът трябва да е тестван, да се знае, че функционира във всякакви условия”, посочи Симеон Найденов и информира, че в момента компанията има разположени няколко метеорологични станции, които са по-скоро тестови.

“Сега у нас има много малко ключови места, на които има поставени станции, силно казано е да говорим за наличие на мрежа. Това далеч не стига да се изгради цялостна представа за атмосферните условия и бъдещето им развитие”, смята инженерът.

Целта на компанията ев рамките на следващите три години да има поставени 120 станции. До края на годината станциите ще са около 20, а разположението им ще е в близост до София.

“Цената на една станция варира от 4-5 хил. лева до 16-17 хил. евро в зависимост от нейните параметри. Пазарът е нишов и интересното е, че няма конкуренция от Китай. Основните производители на метеорологични станции са в САЩ, Финландия и Германия”, обясни мениджърът на стартъпа Метео.рокс.

Повече за компанията и плановете ѝ за развитие вижте във видео материала.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

2
 
6
 
1
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
И каква стана тя? Нали има Национален институт по хидрология и метрология към МОН, а беше към БАН. Те нали имаха много станции. Брънзов да не би да прави частна фирма с поставени лица?

Още от Новини
САЩ включиха в черния си списък и китайския производител на суперкомпютри Sugon