Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Как Payhawk спечели инвеститорите и е бъдещ български „еднорог“?

Разширяваме портфолиото с бизнес кредити, съобщи Христо Борисов, съосновател и изпълнителен директор на финтех стартъпа

гледано: 1889   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа
С новия рунд финансиране оценката на българския финтех стартъп Payhawk достига 570 млн. долара и с темповете на развитие – до шест-дванадесет месеца, ако се запази динамиката на пазара, може да се превърне в „еднорог“ – стартъп, оценен на над 1 млрд. долара. Това прогнозира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването „Бизнес старт“ Христо Борисов, съосновател и изпълнителен директор на Payhawk.
Още по темата

Компанията отчита ръст от 30% на месечна база и планира нов рунд на финансиране към края на 2022 г.

„Целият процес на привличане на капитал се движи от екипа на дружеството, водим преговорите с инвеститори, без да използваме банки или други посредници“, обясни той.

По думите му, когато имаш компания, която расте бързо и си в пазар, който е огромен, има много инвеститори, които са заинтересовани и искат да говорят с теб.

„Получихме доста запитвания, след като затворихме серия А рунд финансиране от 32 млн. лв. през април, но се опитахме да се фокусираме върху растежа и започнахме да водим разговори с тях през октомври“, поясни Христо Борисов.

Според него, новият рунд финансиране на Payhawk за 112 млн. долара е провокиран от желанието компанията да запази конкурентното си предимство. Дружеството възнамерява да разшири портфолиото си от кредитни карти за бизнеса и да пусне кредитни линии.

Идеята на Payhawk е била да привлече нов капитал през 2022 г., но заради силния инвеститорски интерес компанията е решила да направи това по-рано. Плановете включват агресивно навлизане на нови пазари с отваряне на офиси в Амстердам, Париж, Ню Йорк, Австралия и Сингапур, както и попълване на екипа в България с още 60 софтуерни инженери.

„Решихме да сме по-агресивни на пазара – вече имаме водещ продукт, доста по-напред сме от конкурентите, които също имат много капитал“, посочи Борисов.

Той разкри, че компанията е направила нов бизнес план и модел, за да прецени влиянието на новите капитали и ускоряването на бизнеса.

„В момента позволяваме на бизнесите да управляват техните плащания с дебитни карти, разплащателни сметки, извършване на преводи, разказа Борисов и съобщи, че се разработва кредитен продукт с банки-партньори. – Ще предложим на бизнес клиентите си възможност за кредитна линия (т.нар. charge card) до 200 хиляди - 300 хиляди евро на месец, които те ще трябва да върнат след месец, за да ползват услугата отново. Нещо като овърдрафт.“

Изпълнителният директор на Payhawk обясни, че финансирането по кредитната услуга ще идва директно от компанията, а банките ще са само посредници, каквито са изискванията на закона, а целият софтуерен продукт и комуникация с клиента ще минават само през Payhawk.

Борисов посочи, че кредитната услуга за оборотни кредити „не се предлага от конкуренцията за момента“, а първите таргет клиенти са компании с оборот над 50 млн. евро на година. „Един от първите клиенти на стартъпа, проявил интерес към новия кредитен продукт, е Luxembourg Airlines (Luxair)“, съобщи Борисов.

Как се гарантира отпускането на рисков капитал? Кои европейски компании имат интерес да ползват кредитните продукти на Payhawk?

Целия разговор може да видите във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (4)

0
 
0
 
4
evlogi до: Dr. Vatnikov
преди 5 дни
Много повърхностно, колега.Как определи, че индустриите са имагинерни?Кой растеж е правилен?Коя икономика смяташ за фалшива, и как я определяш за такава?Преди 40 години хора с твоя тип мислене са смятали персоналният компютър за излишно нещо(прословутият пример с шефа на вече обозе почивашата компания DEC,който с появата му пренебрежително каза, че не вижда кой би искал подобно нещо у дома си)...Тесла ни най-малко не са изключение, а правило.Всички сега огромни и свръхпечеливши компании от сорта на Гугъл и Амазаон, няма да ти изброявам легиони други по-малко известни от типа на Сейлсфорс,които вече генерират солидни печалби, са били така в началото.
0
 
1
 
3
Dr. Vatnikov до: evlogi
преди 6 дни
Няма профилна снимка
Точно в това е проблема, в момента фундамента, правилния растеж и стабилността нямат значение, а се гледа кой повече обещава и и взима дял от имагинерни индустрии. Ако е изключение, като Тесла - ОК, но не може всички да са Тесли, защото тогава масово ще има фалшива икономика със зомби субекти вътре.
2
 
2
 
2
evlogi до: redcretin
преди 6 дни
А Тесла колко време беше на червено?А Амазон?Жокер-двуцифрено число години...В сектор като този най-важното е бързото завземане на пазарен дял, иначе нямаш шанс за оцеляване.Печалбите идват на по-късен етап.
3
 
2
 
1
преди 6 дни
Няма профилна снимка
Излезте на печалба поне, че и тук само приказки от 1001 нощ :)Инак е елементарно за еднорог - БИЙМ, една акция през борсата на космическа цена - и опа, пазарна оценка като Тесла :) А отдолу всичко на червено.

Още от Новини
Онлайн продажбите в киберпонеделника се свиха за първи път в историята