IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как пазарът на носими устройства не отговори на голямата еуфория

Производителите трябва да се насочат в две конкретни посоки, съветват от GfK

20:26 | 27.02.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Прекалено голямата еуфория около носимите устройства е поставена под въпрос, след като водещи технологични компании излизат от този пазар или предпочитат да го избягват. Но по данни на GfK макар очакванията да са прекалено големи, пазарът все още има голям потенциал.

Компанията за пазарни проучвания посочва, че през 2016 г. е имало растеж на продажбите на носими джаджи, като само в Европа са продадени 13 млн. устройства. Ръстът на континента е 45% спрямо преходната година. В Азия са продадени цели 42 млн. бройки и е отбелязан скок с 51% на годишна база.

За да се увери, че този растеж ще продължи, GfK препоръча по време на Mobile World Congress в Барселона производителите на носими устройства да се фокусират в две основни посоки. На първо място, потребителите имат интерес към това да следят физическото си състояние – от това какво се случва с тялото им, докато спортуват, до това да следят съня си и броя на калориите, които приемат и изразходват.

Компанията посочва, че всичко това дава възможност за привличането на повече хора към важни теми, като здравето и физическото състояние.

На второ място, навлизането на дизайнерски марки на пазара на носими устройства, като няколко добре познати марки пуснаха вече спортни и фитнес часовници, които изглеждат като обикновени часовници, вече има позитивно влияние върху пазара.

Красивият дизайн и възможността да избират между устройства в различни ценови категории, ги прави особено привлекателни за масовите потребителите.

„Носимите устройства може да са се провалили в отговора си на еуфорията, която видяхме при раждането на този пазар, но това не е краят на историята“, коментира Ян Васман, специалист "Носими устройства" в GfK. По думите му има търсене от страна на потребителите. Той смята, че ключовото в този момент е производителите да разберат точно от какво се нуждаят потребителите, за да могат да им го предоставят по най-добрия начин.

Следете всичко по-важно от конгреса в Барселона от специалния ни пратеник Елена Кирилова тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:51 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още