Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Как технологиите помогнаха на азиатските държави да се борят с коронавируса

Споделянето на информация е било особено ключво, сочи нов доклад на McKinsey & Company

Как технологиите помогнаха на азиатските държави да се борят с коронавируса

Снимка: T. Narayan/Bloomberg

Технологиите помогнаха на някои страни в Азия да отговорят по-бързо на коронавируса, а това им позволи да се справят по-добре със ситуацията според председателя на McKinsey & Company в региона, пише CNBC.

В най-новия си доклад консултантската фирма посочва, че има няколко области, в които властите и компаниите в Азия са разчитали на технологиите да пазят здравето на хората.

Откритията на McKinsey показват, че „скоростта на имплементиране на технологии в и около Азия е позволила на много азиатски държави да се справят малко по-добре“, посочва Оливър Тонби.

Ето и част от начините, по които технологиите са помогнали според доклада:

Проследяване и тестване

Технологиите са позволили на правителствата да проследяват потенциално заразените, техните близки контакти и да се поставят под карантина всички с положителни проби за Covid-19, за да се спре разпространението на вируса в обществото, посочва докладът.

Тонби, който е един от авторите на доклада, отбелязва сингапурското приложение за следене на контактите TraceTogether, което използва Bluetooth технология, както и южнокорейските центрове за тестване при преминаване с кола, които са помогнали на страната да проведе масово тестване.

„Това са само два примера в региона, които са позволили по-добро следене, тестване, включително ползването на GPS за мониторинг на спазването на карантината или на заповедите за стоене у дома“, посочва той. За да сме точни, трябва да споменем, че част от азиатските държави, включително Южна Корея, в момента наблюдават скок на броя нови случаи.

Комбиниране на ресурси

Там, където технологиите са позолили на болниците да обединят ресурсите си, е имало увеличаване на капацитета на здравните грижи и лечението, посочва докладът на McKinsey. Като пример Тонби отбелязва диагностичния онлайн център в Ухан, откъдето тръгна вирусът. Използвайки високоскоростни интернет връзки, лекарите от други части на Китай можеха да лекуват пациентите с Covid-19 в града.

Споделяне на информация

Друга област, в която технологиите са помогнали, е да позволят на някои азиатски държави да бъдат по-прозрачни и бързи в комуникацията си за пандемията, твърди McKinsey. Тонби посочва как 22 хил. аптеки в Южна Корея предоставят данни, даващи възможност на правителството да казва на хората колко маски има във всяка от аптеките, за да се избягват големи струпвания на граждани. Междувременно здравните министерства в Австралия и Сингапур подават новини за Covid-19 през официални канали в WhatsApp.

Други области, подчертани в доклада, са дигитализацията на услугите, включително на хранителните магазини и онлайн обучението, възможността много компании да преминат към работа от вкъщи и начина, по който някои компании са използвали технологии, за да прехвърлят служители от един бизнес сегмент в друг, като същевременно ги опазят.

McKinsey посочва, че Азия агресивно се е развила и напреднала в дигиталната инфраструктура. През последните десет години регионът има най-голям дял в глобалния растеж в области като приходи на технологични компании, финансиране с рисков капитал, разходи за развойна дейност и редица подадени документи за защита на патенти. Азия е отговорна за около 58% от ръста на абсолютния брой интернет потребители между 2014 и 2019 г., твърди консултантската фирма.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Великобритания обяви, че до 2027 г. ще се раздели с Huawei