IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Какви са плановете на Tencent за Snap?

Двете компании ще могат да си сътрудничат в сферата на видео игрите и рекламата

09:58 | 09.11.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Китайският интернет гигант Tencent Holdings обяви, че може да помогне на собственика на Snapchat – Snap, в пускането на видео игри на пазара и подобряване на рекламните продажби, след като придоби 12% дял в американската социална мрежа, предава Ройтерс.

Разкритието на Snap пред американските регулатори, че Tencent е купила 145,8 млн. от нейните акции на отворения пазар, сложи край на безкрайните спекулации на инвеститорите за връзката между фирмите.

Книжата на Snap приключиха борсовата сесия на цена от 12,91 долара в сряда, или с 14,6% спад, след като инвеститорите бяха разтревожени от слабия растеж на броя нови потребители на услугата на компанията и сметнаха хода на Tencent по-скоро като инвестиция, а не като прелюдия към придобиване.

Акциите, които придоби на Tencent, са без право на глас и компанията няма да има място в борда на директорите, но двете страни по сделката силно вярват, че сътрудничеството им се простира отвъд пасивното инвестиране, сочат документите на Snap. Tencent коментира, че е възможно да има наистина близка връзка между двете.

"Инвестицията позволява на Tencent да проучи възможностите за сътрудничество с компанията в сферата на мобилните игри и нюзфийда“, посочва тя в имейл. Освен това посочи, че може да се работи по реклами, които да се появяват в списъците с новини на потребителите.

Игрите и новините не са част от бизнеса на Snapchat, макар че във вторник компанията обяви, че планира промяна на дизайна.

Анализатори твърдят, че Tencent, която е най-голямата компания за игри в света по приходи, се възползва от социалните мрежи от гледна точка на популярността на своите игри за смартфони, като „Honour of Kings” и ще има нужда от местни социални мрежи, за да рекламира игрите си на чуждестранни пазари.

Приложението Snapchat обаче е блокирано в Китай, където всички чужди социални мрежи са строго ограничавани. Американските анализатори твърдят, че не очакват особени промени в това отношение.

Малко вероятно е Snap “някога да се утвърди в Китай, дори и връзката ѝ с Tencent да е по-силна“, коментира Браян Уейзър, старши анализатор в Pivotal Research Group в Ню Йорк.

Компаниите оперират в различни мащаби. Tencent Holdings разполага с чат приложенията QQ и WeChat, които са достъпни в Китай, и има пазарна капитализация от 469 млрд. долара. Тя е и сред най-големите в света по този показател. Snap от своя страна е на стойност 15 млрд. долара.

Snapchat се фокусира върху споделянето на снимки и видео между приятели, докато WeChat предлага разплащания и други услуги. Tencent заяви, че очаква Snapchat да продължи да расте, особено на западните пазари, като САЩ и Европа.

Snap отказва да коментира повече по темата. В документите до регулаторите тя посочва, че е вдъхновена от креативността и предприемаческия дух на Tencent и е готова да продължи продуктивното партньорство.

Snap разполага с офис в Шънджън в Китай, където е централата на Tencent. В този офис Snap помага за производството на очилата с вградена камера Spectacles.

Tencent иска да играе роля в технологичния свят и може би купува акции в други компании заради това, твърди Линдзи Конър, адвокат от Лос Анджелис, който представлява китайски компании в САЩ. „Те често инвестират в компании, за да ги опознаят, да разберат бизнеса по-добре, да видят къде е пресечната точка между технологията и съдържанието и да имат информация за технологиите, които трябва да внедрят или лицензират“, посочва той.

Tencent стана инвеститор в Snap през 2013 г. Общият размер на инвестицията не е разкрит. Макар че книжата на Snap започнаха да се търгуват публично през март в рамките на най-горещия борсов дебют на технологична компания в САЩ от години, от този момент насам акциите на Snap се търгуват под цената от IPO-то, която беше 17 долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:28 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още