IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Какъв е проблемът на моя клиент - правилният въпрос в бизнеса

Lean методологията превръща идеите в инвестиционни възможности, посочи Христо Нейчев

12:19 | 13.03.19 г.
Какъв е проблемът на моя клиент - правилният въпрос в бизнеса

Много бизнеси говорят за решенията, а правилният въпрос е „какъв е проблемът, който в момента има моят таргет клиент", и тук идват на помощ техники като Design thinking, Lean methodology, инструменти като Customer interviews. Може да направиш проучване, да разбереш как се чувства клиентът и как се разрешава проблемът му, коментира предприемачът Христо Нейчев в предаването "Бизнес среща" на Bloomberg TV Bulgaria.

Той определи кариерните си решения с желанието винаги да създава нещо ново. “Въпреки различните индустрии всички бизнеси на света, според мен, произвеждат един и същ продукт, който е в лицето на доволните клиенти. Това е финалната цел", смята Христо Нейчев.

При Design thinking предприемачът се поставя в ролята на клиента, като целта е изграждане на цялостно състояние на пълна емпатия с клиента и с готовност му да заплати за предоставената услуга.

"Lean methodology е начин бързо и лесно да валидираш мисленето си на реалистична база. Създава се minimum viable product (MVP). Този минимален експеримент наподобява реалния продукт. Измерват се реакциите на клиентите при сблъсъка с това MVP. Измерваме мнението и поведението, като мнението на клиента може да е подвеждащо", посочи Нейчев и уточни, че поведението на клиентите придава допълнителна яснота. – Тази технология е подходяща в производствените процеси, както и в процесите по създаването на софтуер. Така се формират и новите продукти. Приложима е в абсолютно всяка индустрия и компания. Методът е свързан с екстремната несигурност. Идеите се трансформират в инвестиционни алтернативи. Така се насърчава вътрешнофирмената предприемчивост."

Експертът е на мнение, че предприемаческите процеси в България се развиват благоприятно и същевременно съществуват още възможности за растеж. “Стартъп културата ни си прилича със световната – една микропрослойка, която се разпространява с помощта на дигиталните технологии. От друга страна, в Сан Франциско например има много повече опции за финансиране на стартъп, но България също е добро място за стартиране на бизнес”, убеден е Христо Нейчев.

Повече от разговора в студиото вижте във видео материала.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:49 | 03.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още