IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Когато Minecraft стъпи в класната стая

Игровизацията на учебния процес може да държи децата ангажирани, но и да развие техните умения, твърди Петко Иванов от "Заедно в час"

15:40 | 07.08.20 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Когато Minecraft стъпи в класната стая

InvestorBG · Update подкаст епизод 9: Заедно в Час и какво е бъдещето на образованието

Процесът по игровизация на учебния процес може да допълни успешно традиционните уроци и да направи по-забавно дигиталното образование. В ситуацията на пандемия, когато децата бяха принудени да учат от домовете си, преподавателите търсеха начин да задържат вниманието им, един учител откри начин да припомни на учениците си колко хубаво е в училище, но и да ги научи на нещо ново, като вкара популярната игра Minecraft в употреба.

Иван Драгомиров, който е учител по програма „Заедно в час“ в Козлодуй, се вдъхновява от учениците си, които обичат Minecraft – игра, позволяваща създаването на различни структури. Така той изгражда виртуален модел на училището, а всеки от учниците му има възможност да обикаля из класните стаи и да решава различни задачи.

„По този начин, освен че учениците са ангажирани, имат възможност да развиват умения като работа в екип, планиране и предметни знания“, коментира в подкаста „Update“ на Bloomberg TV Bulgaria Петко Иванов, ръководител „Технологии, операции и маркетинг" в „Заедно в час” и главен редактор на сайта Prepodavame.bg.

По думите му ролята на игрите в дигиталното образование е важна, защото те дават възможност за развитие на уменията на децата.

Макар дигиталното образование да не може по никакъв начин да замести контакта на живо в училище, елементът с игровизацията е нещо, което е предимство на този нов модел, посочва Иванов.

Във връзка с преминаването към дистанционно обучение той коментира, че учителите са успели да реагират бързо, макар че не всичко е било перфектно. Въпреки това учебният процес не е прекъснат, а децата са останали ангажирани.

„Бих казал, че ситуацията отвори доста възможности за бъдещо дигитализиране на образованието и развитието на дигиталната грамотност на учениците“, твърди Петко Иванов. Той подчертава, че това се случва в глобален мащаб, а здравната криза ускорява значително тези процеси.

Кои технологии намериха място в класната стая по време на извънредното положение и кои имат шанса да допълнят учебния процес можете да чуете в пълния запис на „Update”.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:15 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

4
rate up comment 4 rate down comment 1
ing5rov
преди 3 години
първи стъпки към idiocracy
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 1
ing5rov
преди 3 години
първи стъпки към idiocracy
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 2
дядя Вова
преди 3 години
***ция от песента да се асоциира с д.е.б.и.ли.зa.ция
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 1
дядя Вова
преди 3 години
https://youtu.be/dM7SGNDYoKU
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още