Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Когато Minecraft стъпи в класната стая

Игровизацията на учебния процес може да държи децата ангажирани, но и да развие техните умения, твърди Петко Иванов от "Заедно в час"

Процесът по игровизация на учебния процес може да допълни успешно традиционните уроци и да направи по-забавно дигиталното образование. В ситуацията на пандемия, когато децата бяха принудени да учат от домовете си, преподавателите търсеха начин да задържат вниманието им, един учител откри начин да припомни на учениците си колко хубаво е в училище, но и да ги научи на нещо ново, като вкара популярната игра Minecraft в употреба.

Иван Драгомиров, който е учител по програма „Заедно в час“ в Козлодуй, се вдъхновява от учениците си, които обичат Minecraft – игра, позволяваща създаването на различни структури. Така той изгражда виртуален модел на училището, а всеки от учниците му има възможност да обикаля из класните стаи и да решава различни задачи.

„По този начин, освен че учениците са ангажирани, имат възможност да развиват умения като работа в екип, планиране и предметни знания“, коментира в подкаста „Update“ на Bloomberg TV Bulgaria Петко Иванов, ръководител „Технологии, операции и маркетинг" в „Заедно в час” и главен редактор на сайта Prepodavame.bg.

По думите му ролята на игрите в дигиталното образование е важна, защото те дават възможност за развитие на уменията на децата.

Макар дигиталното образование да не може по никакъв начин да замести контакта на живо в училище, елементът с игровизацията е нещо, което е предимство на този нов модел, посочва Иванов.

Във връзка с преминаването към дистанционно обучение той коментира, че учителите са успели да реагират бързо, макар че не всичко е било перфектно. Въпреки това учебният процес не е прекъснат, а децата са останали ангажирани.

„Бих казал, че ситуацията отвори доста възможности за бъдещо дигитализиране на образованието и развитието на дигиталната грамотност на учениците“, твърди Петко Иванов. Той подчертава, че това се случва в глобален мащаб, а здравната криза ускорява значително тези процеси.

Кои технологии намериха място в класната стая по време на извънредното положение и кои имат шанса да допълнят учебния процес можете да чуете в пълния запис на „Update”.

По статията работиха: автор Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (4)

1
 
4
 
4
преди 1 месец
първи стъпки към idiocracy
1
 
4
 
3
преди 1 месец
първи стъпки към idiocracy
2
 
1
 
2
преди 1 месец
***ция от песента да се асоциира с д.е.б.и.ли.зa.ция
1
 
3
 
1
преди 1 месец
https://youtu.be/dM7SGNDYoKU

Още от Новини
Epic Games, Spotify и сие създават алианс за натиск върху магазините за приложения