Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Краудфъндингът все още е познат предимно в големите градове у нас

Има сезонност на кампаниите, с които е добре бизнесът да се съобразява, твърди Инна Бояджиева от Indiegogo

гледано: 3496   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

Краудфънфинг* платформите все още са познати предимно в големите градове в България, коментира в технологичното предаване UpDate по Bloomberg TV Bulgaria Инна Бояджиева, която е представител на академичната програма на Indiegogo.

Според нея в малките градове тази възможност за финансиране на бизнеса все още не е толкова известна, като се наблюдава интересна тенденция – не толкова на съпротива към тези нови инструменти, колкото опасения от страна фирмите.

„Според мен българските компании се страхуват да попитат“, категорична е Бояджиева. По думите ѝ често се стига до момент, в който онези, които провеждат краудфъндинг кампании, предпочитат да търсят повече споделяне на кампанията в социалните мрежи, но не се насочват активно към планираното набиране на средства. Това обаче е изключително грешен подход, смята експертът.

За нея всяка кампания има един особено важен елемент – видеото, което трябва да е добре подготвено. Необходимо е стартъпите, които създават краудфъндинг кампании, да посочват в описанието абсолютно ясно какви са целите на проекта и какви проблеми решава той.

По думите на Инна Бояджиева фирмите трябва да знаят, че има известна сезонност и в краудфъндинга. Наблюдава се бум на компаниите след лятото и след Нова година. Като цяло лятото не е период, който е особено благоприятен за големи кампании, ето защо много фирми се подготвят през летния период и се насочват към старт на кампания чак през есента.

Традиционно страните, в които има най-голяма подкрепа за краудфъндинг кампаниите, са онези, в които той е най-разпространен. По думите на експерта това са САЩ, Великобритания и Австралия.

* На английски: crowdfunding – групово финансиране

По статията работиха: автор Елена Кирилова, редактор Деляна Петкова

Последни новини

Коментари (1)

1
 
1
 
1
I
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
Две интересни статии по темата:

КРАУДФЪНДИНГ – ДЕМОКРАТИЧНАТА ®ЕВОЛЮЦИЯ ВЪВ ФИНАНСИРАНЕТО:
https://www.whoamijournal.com/краудфъндинг-демократичната-еволю/

КАК СЕ ПРАВЯТ УСПЕШНИТЕ КРАУДФЪНДИНГ КАМПАНИИ:
https://www.whoamijournal.com/как-се-правят-успешните-краудфъндинг/

Още от Новини
Toshiba отрича да води преговори за продажба на компютърния ѝ бизнес