IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

КЗК не уважи жалбата на Теленор за нелоялна конкуренция на БТК

"Навсякъде с най-доброто 3G" не е сравнителна реклама, а характеристика на мрежата, смятат от регулатора

11:18 | 05.10.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
КЗК не уважи жалбата на Теленор за нелоялна конкуренция на БТК

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) се изказа в полза на БТК след анализ на жалба на мобилния оператор Теленор относно нелоялна конкуренция. Според Теленор БТК е използвала неразрешена сравнителна реклама при посланието си „Навсякъде с най-доброто 3G”.

Конкретно молителят твърди, че от рекламното послание „Навсякъде с най-доброто 3 G”  не става ясно на каква информация и данни е базирано, а се основава на неясни, неточни, недоказуеми и хиперболизирани факти, което само по себе си е недобросъвестно, тъй като ползва само интересите на БТК и не дава възможност на потребителите да направят информиран избор. Счита се, че използваните изрази създават сериозна опасност от увреждане на интересите на Теленор, тъй като изразяват идеята за водеща позиция на ответника. Посочва се, че посланието противоречи и на правилата, определящи пазарното поведение, които произтичат от обичайните търговски отношения и добрите нрави, доколкото в конкретния случай не е налице ясна и коректна комуникация на въпросните услу

В посланието на БТК „навсякъде“ не трябва да се тълкува в пряк смисъл, убедени са обаче от КЗК и посочват, че с това от компанията целят да насочат вниманието на потребителите към характеристика на 3G мрежата, а не към нейното покритие и обхват.

“Буквалното възприемане на израза би означавало, че достъп до мрежата е възможен навсякъде, без значение от технологичните възможности и структура на мрежата  - в населените места и извън тях, в труднодостъпни местности или райони, включително например извън територията на страната или дори в среда, в която принципно е невъзможно да бъде изградена съобщителна мрежа”,посочват в своето решение от Комисията.

Регулаторът посочва още, че според законодателството при сравнителната реклама трябва да има ясно сравнение между конкурентни стоки и услуги, при което рекламиращият да извлече нелоялно предимство за себе си. В случаи, когато не се визират ?

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:37 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още