IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

LG с най-висок ръст на оперативната печалба от 8 години

Чистата печалба за първото тримесечие пък се увеличава четирикратно

12:17 | 27.04.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Южнокорейската технологична компания LG Electronics заяви, че оперативната ѝ печалба за първото тримесечие е отбелязала най-голям ръст от осем години насам. Това се дължи на силните продажби на уреди за дома и телевизори. Очаква се приходите на LG да се увеличат и през текущото тримесечие, предава Ройтерс.

Компанията, която е вторият по големина производител на телевизори в света след Samsung Electronics, обяви, че печалбата ѝ за периода януари-март е достигнала 922 млрд. вона (816 млн. долара), което е с 82% повече спрямо година по-рано и е в съответствие с нейната прогноза, направена по-рано през април.

Чистата печалба за перода между януари и март възлиза на 835,7 млрд. вона (739,4 млн. долара), което е ръст с 322 на сто от 198,1 млрд. вона преди година. 

Приходите са нараснали с 9,7% до 14,7 трлн. вона, също отговаряйки на предишната прогноза на фирмата.

„Очакваме висок едноцифрен растеж на приходите през второто тримесечие спрямо предишното“, обяви LG.

Печалбата на компанията вероятно ще се подобри през 2017 г. благодарение на усилията на LG да насърчи продажбите на висок клас уреди и телевизори, които увеличават маржовете, твърдят анализатори. Междувременно загубата на мобилното подразделение се очаква да се свие, тъй като флагманът G6 беше добре приет от критиците.

Подразделението за уреди за дома на LG отчете оперативна печалба от 521 млн. вона. Добрите резултати се дължат на по-голямото търсене на висок клас продукти, като хладилници и миялни машини. Добавянето на нови функции, като интернет на нещата, към редица продукти, допълнително ще помогне за увеличаване на маржовете, допълват някои анализатори.

Телевизионният бизнес на LG генерира 382 млрд. вона печалба. Високите разходи за част от компонентите бяха компенсирани от нарастващото търсене на телевизори с по-големи екрани, които предлагат по-големи маржове.

Мобилното подразделение обяви 200 млн. вона оперативна загуба за тримесечието. Това е осмото поредно тримесечие, в което то е на червено. G6 започна да се продава чак през март. 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:23 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още