IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Мартин Захариев: Защитата на личните данни е ключова за имиджа на компаниите

Facebook и всяка компания, която извършва социални услуги, не трябва да допуска неоторизиран достъп до лична информация, посочва експертът

11:05 | 21.12.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Мартин Захариев: Защитата на личните данни е ключова за имиджа на компаниите

Данните играят ключова роля за всеки един бизнес. Скандалът около Facebook води до поевтиняване на акциите на компанията. Това показва, че в съвременните условия начинът, по който организациите защитават данните и своята информация, е ключов за имиджа им.

Това мнение изказа Мартин Захариев, експерт от Фондация "Право и интернет", в предаването "Бизнес старт" на Вloomberg TV Bulgaria.

Той коментира и разкритията, че Facebook е дала на Netflix и Spotify възможността да четат личната кореспонденция на потребителите в социалната мрежа.

„От българска гледна точка има конституционно гарантирана неприкосновеност на съобщенията, включително и наказателна отговорност при злоупотреба. Facebook и всяка друга компания, която осъществява подобен вид услуги, трябва да се отнесе изключително сериозно към недопускането на неоторизиран достъп до лична информация“, посочи Захариев и заяви, че при такива доставчици трябва да знаем, че в тях е внедрено леко вътрешно противоречие. – Всеки бизнес се стреми да събере, колкото може повече информация. Основната дейност на Google и Facebook се състои в това да съберат повече информация, да разберат какво харесват потребителите и да могат да отправят персонализирани предложения“.

По думите му данните не се събират за каквито цели лицето, което ще ги обработва, в случая Facebook, прецени. Те се събират за конкретни, законоустановени и ясно определени дефинирани цели, каза още Захариев. 

Според него всеки обмен между различни организации означава обработване на данни и съответната  организация трябва да докаже, че това се случва за конкретна цел и че  има предвидени в закона условия за това.

"Това, което от една сериозна организация би следвало да очакваме да направи, е да каже ясно: аз имам 
партньорски взаимоотношения с тези, тези и тези компании, давам им  информация за тези, тези и тези цели. И когато това е за директен маркетинг или някои други случаи, в които съгласието трябва да бъде необходимото условие, трябва ясно да се каже на потребителя: съгласен ли е, съгласна ли сте да дадете съгласие за това".

Какво каза още Мартин Захариев от Фондация "Право и интернет" вижте във видео материала.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:20 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още