Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Музикалната услуга на YouTube премина границата от 50 млн. абонати

Някога музикалният бизнес смяташе YouTube за свой враг. Днес нещата са различни

Музикалната услуга на YouTube премина границата от 50 млн. абонати

Снимка: Bloomberg L.P.

YouTube е привлякла над 50 млн. плащащи абонати към своята музикална услуга – голямо постижение за видео услугата на Google, която отдавна е критикувана от звукозаписни компании и холивудски студиа за това, че предлага творбите им безплатно, пише Bloomberg.

50-те милиона включват хората, които плащат за YouTube Music, клиентите на YouTube Premium, които получават музика като част от абонамента си, както и клиентите, които все още са в период на тестване на услугата, Компанията не разкрива колко приходи генерира от абонаменти, нито средната цена, която потребителите плащат.

През последното десетилетие Google експериментира с таксуването за музика, като предложи няколко различни продукта и марки без много успех. Но представянето на текущата ѝ музикална услуга, пусната през юни 2018 г., предполага, че YouTube най-сетне е установила как да накара много от потребителите си да плащат за музикално съдържание. YouTube е най-бързо растящата платена музикална услуга в света според Midia Research и вече включва около 8% от световните абонати. Spotify е първа по марж.

Още по темата

Това са добри новини за инвеститорите в компанията майка на YouTube – Alphabet. Бизнесът на YouTube с безплатно съдържание, включващо реклами, вече я направи една от най-големите медийни компании в света. YouTube отчете 7 млрд. долара рекламни приходи за последното тримесечие, което е с 84% повече спрямо година по-рано.

Бумът на абонаментите дава на YouTube два източника на растеж. По думите на глобалния лидер на YouTube в сферата на музиката Лиор Коен има хора, които са готови да плащат, като гледат [реклами - бел. ред.], и такива, които са готови да плащат абонаменти.

„И двата типа са еднакво важни“, коментира той.

Когато YouTube нае Коен преди пет години, за да управлява музикалния ѝ бизнес, новината беше посрещната с голяма доза скептицизъм в индустрията.

Коен дойде от хип-хоп сцената от 80-те години, след като беше работил със звезди като Run-DMC, LL Cool J и Beastie Boys, а след това се изкачи нагоре и помагаше за управлението на една от трите най-големи звукозаписни компании – Warner Music Group.

Но YouTube беше различен случай – технологична компания, притежавана от дори по-голяма технологична компания, след като и двете са основани на идеята, че информацията трябва да бъде безплатна и леснодостъпна. Компанията е съдена за нарушаване на авторското право, а мнозина в развлекателния бизнес я определяха за „зло“.

Музикалната индустрия, която обвини интернет за 15-годишния спад на приходите си, искаше хората да плащат за музикално съдържание. Директори от индустрията се оплакваха, че YouTube може да изгради огромен абонаментен бизнес, стига да иска. Ако компанията превърне едва 5% от своите 2 млрд. потребители в абонати, това означава 100 млн. плащащи потребители. Но YouTube винаги поставяше приоритет на рекламния си бизнес.

YouTube винаги е била важен промоционален инструмент за музикалния бизнес, а изпълнителите до голяма степен още правят музикални видеа, така че те да станат популярни в уебсайта. Под ръководството на Коен YouTube се опита да засили промоционалните си инструменти, включително добави нови продукти за изпълнители, които да правят премиери на своите клипове на живо и да общуват с феновете си в реално време. Но Коен твърди, че правенето на хората известни не е достатъчно. YouTube трябва да ги прави и богати.

Въпреки че на Коен му отне известно време да се впише в една култура, доминирана от софтуерни инженери, той намери подкрепа от Робърт Кинчъл, главният бизнес директор на YouTube, и от Сюзан Войчицки, главният изпълнителен директор на компанията.

„Много бързо бях насърчен от повечето от моите колеги да помогна за промяна на посоката вътре в Google и YouTube”, коментира Коен.

В края на 2017 г. и началото на 2018 г. YouTube сключи нови сделки с всички големи правоносители в музикалния бизнес, проправяйки път за нова услуга през юни 2018 г. YouTube Music не набра голяма инерция в първите си 10 месеца. Компанията не разполагаше с достатъчно ресурси, необходими за изграждането на абонаментен бизнес.

Тя не знаеше къде да инвестира в маркетинг, за да превърне ползващите безплатно YouTube в плащащи абонати. Трябва ли да се насочи към богати страни като САЩ и Великобритания, където маркетингът е скъп, но хората имат пари, или към по-бедните страни, където маркетингът е евтин, но клиентите не биха платили много? Тя не знаеше и как да предотврати отписването на хората, които вече се бяха регистрирали за услугата.

Но през последните няколко години YouTube похарчи значителна сума за реклама на услугата и изгради екипи и инфраструктура за привличането на нови клиенти и задържането им.

По-рано тази година Коен заяви, че YouTube е платила над 4 млрд. долара на музикалната индустрия през предходните 12 месеца. И така след повече от десетилетие музикалната индустрия вече няма какво толкова лошо да каже за компанията. Пет различни големи музикални компании дори направиха изявления, в които поздравяват YouTube за растежа ѝ.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
3
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Spotify е на светлинни години.

Още от Новини
Spotify иска да превземе Африка, но ѝ трябва помощта на телекомите