Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Над половината българи готови да преминат към безкешови плащания заради COVID-19

78% от анкетирани през април потребители са се разплащали с карти, показва проучване на Paysafe

Над половината българи готови да преминат към безкешови плащания заради COVID-19

Снимка: Pixabay

Близо 50% от българските потребители обмислят значително съкращаване на сумите в брой за лично ползване в следващите месеци заради притеснения от пренасяне на вирусни инфекции.

Повече разплащания с карти

56% от участвалите в проучване на Paysafe са готови да преминат основно към безкешови плащания, като основна причина за това посочват COVID-19.

78% от респондентите споделят, че за последния месец са се разплащали с карти. От платформата за дигитални плащания посочват, че броят на респондентите в нашата страна е малко над 1000, а периодът на анкетите е през април.

Данните от изследването се разбира, че към момента потребителите в България се нареждат на второ място сред държавите, обект на проучването (САЩ, България, Австрия, Италия, Канада и Великобритания) по отношение на притежанието на пари в брой във всеки един момент.

Целта на новото проучване на Paysafe е да даде  информация за промяната в нагласите на потребителите към платежните решения по време на COVID-19. Изводът е, че притесненията за здравето се очаква да окажат сериозно влияние върху предпочитанията им в близко бъдеще.

Ръст на онлайн пазаруването

Настоящата ситуация с COVID-19 и очакваните последици оказват влияние и върху нагласите на потребителите към онлайн пазаруването. Изследването разкрива, че 46% от потребителите отчитат, че в резултат на COVID-19 очакват по същото време следващата година обемът на онлайн покупките им значително да се повиши, най-вече заради удобството. 

77% от респондентите пазаруват онлайн.

Само 21% от респондентите в България са твърдо убедени, че парите в брой са най-безопасният метод на разплащане по време на криза.

Абонаментите за различни предплатени продукти, услуги и апликации (напр. регулярна доставка на храна, вестници и списания, апликации като Netflix и Spotify и пр.) все още не са твърде разпространени в България, въпреки нарастващата им популярност в световен мащаб – 45% от респондентите нямат нито един абонамент, 19% - един, а едва 17% - два.

„Изправени сме пред глобално предизвикателство, което очакваме да окаже влияние върху различни аспекти от живота ни, включително и към предпочитанията ни към методите на плащане. В България почти три четвърти от потребителите все още избират плащанията в брой спрямо безкешовите методи. В същото време обаче се забелязва увеличение на дела на тези потребители, които предпочитат дигиталните портфейли и платежните карти – особено сега в ситуация на социална дистанция“, посочва Мирослав Божилов, генерален директор на Paysafe за България.

Сигурност и цена

Сигурността на личните данни при безкешовите плащания остава тема с приоритетно значение за потребителите в страната.

За 42% от българите защитата от измами е водеща, последвана от сигурност на данните им (37%).

В същото време обаче, изборът на дигитален метод за плащане зависи от най-много от цената на услугата за 39% от потребителите в България.

Резултатите са част от ежегодното проучването на Paysafe "Изгубени в трансакциите" (Lost in transaction), което е извършено в колаборация с водещата компания за пазарни проучвания Sapio Research. То се провежда онлайн сред 8000 потребители в Обединеното кралство, САЩ, Канада, България, Германия, Италия и Австрия.

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (6)

0
 
3
 
6
ddb
преди 6 месеца
Няма профилна снимка
проучване на женския пазар установи, че 100% от потребителите са кешовици.
0
 
5
 
5
dzk до: terziеv
преди 6 месеца
Няма профилна снимка
значи правилното заглавие на статията, трябва да е "само половината от регистрираните потребители на безкасови плащания ползват услугата." Но това е доста нежелан резултат от едно платено проучване. Затова просто ще казват че над 50% са готови да преминат/използват услугата. Ефимизъм на готови е "не ползват", така че всичко е точно и вярно.
1
 
5
 
4
Dr. Vatnikov до: alphaomega
преди 6 месеца
Няма профилна снимка
Душицо, златото е един абсолютно безполезен метал, освен за правене на дрънкулки.
От гледна точка на индустрията, с почти същите качества е среброто, но то е някакви си 100 пъти по-евтино.

Рано или късно златото ще престане да бъде инвестиция, просто защото не се ползва за нищо значимо.
1
 
2
 
3
I
преди 6 месеца
Няма профилна снимка
Откровение 13:17:

"За да не може никой да купува или да продава освен онзи, който носи за белег името на звяра или числото на неговото име."
4
 
4
 
2
преди 6 месеца
Плащайте си ако искате и чрез шиткойнове.
Разплащанията в търговията и бизнеса могат да се правят по всякакви начини. Хората ще ползват това което им е най удобно и им дава чувство за контрол. Хартиените пари обаче още дълго време ще бъдат актуални и незаменими.

Въпросът обаче е в какво да си държим спестяванията и свободните капитали?
Или поне белите пари за черните дни.

А отговорът е същият какъвто е бил и преди 3000 години - ЗЛАТО!
Златото не го яде нито инфлацията, нито ръждата. Не иска никакви грижи нито специално съхранение.
Заравяш го в земята и знаеш какво имаш!

Още от Новини
IBM планира да съкрати 10 хил. работни места в Европа