IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Netflix премина границата от 200 млн. абонати

Компанията твърди, че вече няма да има нужда да заема пари, за да подкрепя стратегията си за растеж

10:37 | 20.01.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;&nbsp;Gabby Jones/Bloomberg</em></p>

Снимка:  Gabby Jones/Bloomberg

Netflix е завършила миналата година с повече от 200 млн. абонати – цел, постигната благодарение на факта, че потребителите прекарваха повече време у дома заради пандемията и търсеха развлечения, както и заради нарастващото търсене на международни пазари, където стрийминг гигантът има значителна преднина пред много от конкурентите си, пише Wall Street Journal.

Компанията твърди, че вече може да генерира повече средства, отколкото са ѝ нужни, и вече не очаква да трябва да заема пари, за да поддържа стратегията си за растеж. Цената на акциите на компанията се повиши с 12% по време на следборсовата търговия.

Netflix продължава да увеличава броя на абонатите си въпреки засилващата се конкуренция от нови стрийминг услуги като Disney+ на Walt Disney, Apple TV+ на Apple, HBO Max на AT&T и Peacock на Comcast. Всички те се появиха на пазара преди по-малко от година.

Компанията получи тласък от коронавирусната пандемия, която принуди хората да се откажат от редица развлечения – от ядене навън и ваканции до посещения на театри и концерти, след като икономиките се оказаха под блокада. Тъй като много хора прекарват повече време у дома, търсенето на стрийминг скочи.

Въпреки че повечето телевизионни мрежи ще бъдат без голяма част от оригиналното си съдържание заради спиране на работата по продукциите във връзка с Covid-19, Netflix е добре запасена със съдържание и това ѝ помогна да достигне нови висини. По думите ѝ през 2020 г. е привлякла рекордните 37 млн. абонати, с което общият брой на потребителите ѝ достигна 203,7 млн. до края на 2020 г. Това е над два пъти повече спрямо три години по-рано,

И макар Covid-19 да пречи на много от процесите по създаването на филми и сериали, в момента Netflix има над 500 заглавия, които са в постпродукция, т.е. са близо до момента, в който ще бъдат пуснати в платформата, допълва компанията. Миналата седмица тя представи новия си план за филми, съгласно който ще пуска по една премиера в платформата във всяка седмица на 2021 г.

Netflix създава съдържанието си много по-бързо в сравнение с телевизиите, което позволи на компанията да е по-добре подготвена да предлага свежо съдържание, когато пандемията започна – нещо, което други по-млади стрийминг услуги все още не могат да си позволят.

Базираната в Калифорния компания твърди, че е генерирала 6,64 млрд. долара приходи през четвъртото тримесечие, което е над сумата от 5,45 млрд. долара година по-рано и надминава прогнозите на анализаторите. Но печалбата се е свила до 542 млн. долара, или 1,19 долара на акция, спрямо 587 млн. долара, или 1,30 долара на акция, година по-рано. Анализаторите очакваха 1,36 долара на акция, сочат данни на FactSet.

За тримесечието, завършило на 31 декември, Netflix е привлякла над 8,5 млн. абонати на нетна база, с е което е надминала собствената си прогноза за периода.

По-голямата част от растежа на Netflix е генериран през първите две тримесечия на 2020 г., когато Covid-19 и усилията за овладяването му трансформираха ежедневието на хората в много страни по света.

През последния период броят на новопривлечените абонати е спаднал на годишна база – нещо, което компанията очакваше.

Netflix е изпратила на служителите си по бутилка шампанско и конфети, за да отбележи преминаването на границата от 200 млн. абонати, твърди източник, запознат с въпроса.

Компанията отчете по-силен ръст на броя на абонатите на международните си пазари през четвъртото тримесечие спрямо този на вътрешния си пазар. Тя е добавила 860 хил. абонамента в САЩ и Канада през периода, но в Азия е привлякла 2 млн. абонати, 1,2 млн. в Латинска Америка и 4,5 млн. в региона, обхващащ Европа, Близкия изток и Африка.

Компанията се стреми към достигането до нови пазари в чужбина, включително в Субсахарска Африка, където представители на индустрията очакват стриймингът да направи бърза експанзия в следващите години.

През текущото тримесечие Netflix очаква да привлече още 6 млн. потребители, под половината на бройката, която отчете за същия период година по-рано, когато имаше огромен скок заради първите блокади във връзка с Covid-19.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:36 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още