Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Netflix разочарова с прогнозата си, докато очаква бум на конкуренцията

Компанията представи добър отчет за първото тримесечие

Netflix разочарова с прогнозата си, докато очаква бум на конкуренцията

Снимка: Архив Ройтерс

Netflix даде разочароваща прогноза, която притесни инвеститорите в момент, в който Walt Disney и други играчи се подготвят да засилят конкуренцията на холивудския пазар на видео стрийминг. Въпреки лошата прогноза, компанията отчете резултати, които надминаха очакванията на Wall Street, предава Ройтерс.

Книжата на Netflix понижиха стойността си с около 1% до 335,02 долара по време на следборсовата търговия.

От платформата за видео стрийминг прогнозират, че ще бъдат привлечени 5 млн. нови абонати за периода от април до юни. Това се оказа под очакваните 5,48 млн., колкото е консенсусната прогноза на анализаторите, анкетирани от FactSet.

"Това, което притеснява инвеститорите, е, че има сигнали за забавяне на ръста на броя нови потребители през второто тримесечие", коментира Харис Ануар, старши анализатор в Investing.com.

Netflix привлече рекорден брой плащащи абонати през първото тримесечие, с което общият брой на потребителите достигна 148,86 млн.

Тъкмо приключилото първо тримесечие включваше дебютите на оригиналните продукции "Sex Education" и "Russian Doll", а същевременно компанията повиши цените в САЩ, Мексико и Бразилия.

В писмо до акционерите Netflix твърди, че наблюдава „лек краткосрочен ефект на оттегляне“ или отпадане на потребители от услугата в отговор на повишаването на цените

Още по темата

От януари до март Netflix е добавила 7,86 млн. плащащи абонати международно, в сравнение със средната прогноза на анализаторите за 7,14 млн. според данни на Refinitiv. Компанията твърди, че има 1,74 млн. нови абонати в САЩ за тримесечието, т. е. над средната прогноза на анализаторите за 1,57 млн. 

Netflix харчи милиарди за привличането на нови потребители, докато Disney и Apple изграждат стрийминг конкуренти, а Amazon привлича все повече зрители.

Disney е смятан за най-силният конкурент на Netflix благодарение на голямото си портфолио от франчайзи, популярни сред децата и младите – от Мики Маус до Marvel и „Междузвездни войни“, като същевременно е бранд, на който родителите имат доверие. Миналата седмица Disney обяви, че услугата ще струва 7 долара на месец, което е почти наполовина на цената на най-популярния план на Netflix в САЩ, който струва 13 долара. Услугата Disney+ ще стартира през ноември.

Netflix е похарчила 7,5 млрд. долара за телевизионни предавания и филми през 2018 г., а директорите ѝ твърдят, че сумата ще нарасне през 2019 г. Агресивните разходи доведоха до утрояване на дълга на компанията за две години до 10,36 млрд. долара през 2018 г. от 3,36 млрд. долара през 2016 г.

Нетната печалба на Netflix за първото тримесечие е нараснала до 344,1 млн. долара, или 76 цента на акция, от 290,1 млн. долара, или 64 цента на акция, година по-рано. Средната прогноза на анализаторите беше за 57 цента на акция.

Общите приходи са се увеличили до 4,52 млрд. долара от 3,70 млрд. долара, при очаквани от анализаторите 4,50 млрд. долара.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Forbes: Apple е най-скъпата търговска марка за девета поредна година