Китайската технологична компания Alibaba Group Holding надмина прогнозите на анализаторите както по отношение на тримесечните приходи, така и за печалбата, благодарение на възстановяването на бизнеса си с електронна търговия, както и заради увеличаването на продажбите при бързо развиващите се облачни технологии, съобщава Nikkei Asia Review.
Alibaba отчете приходи в размер на 153,6 млрд. юана (21,7 млрд. долара) за тримесечието, приключило през юни. Това е 34-процентно увеличение спрямо година по-рано и надминава средната оценка на анализаторите за приходи от 147,77 млрд. юана, показват данни на Refinitiv.
Нетната печалба на китайската корпорация достига 47,59 млрд. юана, което отново е над прогнозата за 36,04 млрд. юана, информира Refinitiv.
"Нашият основен местен бизнес с търговия напълно се възстанови до нивата отпреди COVID-19", сподели главният финансов директор Маги Ву в изявление, придружаващо финансовия отчет.
Силните финансови резултати вероятно ще помогнат на пазара да се успокои в момент, в който Alibaba, заедно с конкурента Tencent Holdings и ByteDance, са подложени на натиск на фона на растящото геополитическо напрежение между Китай и САЩ.
През юни Индия блокира китайския уеб браузър UC Browser, както и други 58 приложения, създадени в най-силната азиатска икономика, поради съображения за сигурност.
По-рано този месец президентът на САЩ Доналд Тръмп призова американските компании да прекратят връзките си с китайските доставчици на облачни услуги, позовавайки се на опасения за киберсигурността на страната. Миналата събота Тръмп намекна, че ограниченията могат да обхванат и други китайски компании, в това число и Alibaba.
Акциите на технологичната компания, търгувани на борсата в Хонконг затвориха сесията при спад в стойността от 0,2 на сто. Книжата на Alibaba, които се търгуват в Ню Йорк поскъпват с 0,5% в часовете преди старта на днешната сесия.
Силните потоци от приходи на компанията до голяма степен бяха обусловени от продажбите при електронната търговия, които генерират 133,3 млрд. юана, или 87% от общите приходи на Alibaba през второто тримесечие.
Логистичните смущения, причинени от пандемията, ограничиха до голяма степен физическите продажби и накараха потребителите да се фокусират върху онлайн пазаруването.
Приходите от облачните технологии се увеличават с 59% през тримесечието до 12,3 млрд. юана, въпреки че сегментът продължава да отчита загуба.


Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция