Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Операторите на е-тротинетки: Промените в закона могат да органичат ръста на пазара

Lime, Hobo и Brum Scooters приветстват новата регулация, но имат притеснения за част от изискванията

Операторите на е-тротинетки: Промените в закона могат да органичат ръста на пазара

Снимка: Архив Ройтерс

Трите компании за споделени електрически тротинетки, опериращи в София, излязоха с общо становище по повод предложените промени и допълнения в Закона за движение по пътищата (ЗОП), посочвайки, че не подкрепят част от мерките, предвидени в него, тъй като може да забави растежа на пазара.

„Нашето споделено опасение е, че задължаваща, а не препоръчителна законова мярка като носенето на каска, би забавила и дори спряла подема на велосипедите и индивидуалните електрически превозни средства в дела на всички пътувания в града“, посочват в текста си Lime, Hobo и Brum Scooters.

Съгласно планираните промени в ЗОП носенето на каска при управление на електрическа тротинетка е задължително. Освен това се предвижва в тъмната част от денонощието да се кара с включени светлини и със светлоотразителна жилетка. Новите правила ще изискват движение на е-скутерите по велоалеите, а там, където няма такива - най-близо до дясната граница на пътното платно. Ограничението на скоростта е 25 км/ч.

Още по темата

От своя страна, Lime, Brum и Hobo посочват, че комуникират с всеки свой потребител кой е най-безопасният начин за използване на електрическите тротинетки. Сред изискванията са: навършени 18 години, да не се ползва алкохол, да се носи каска с удостоверен стандарт на качество, да не се кара по тротоари, а по велоалеи или в най-дясната част на пътната лента и да се спазват законовите разпоредби.

Трите компании се опасяват, че въвеждането на задължения, като носенето на каска, биха ограничили пазара, защото ще накарат някои хора да не се качват на този алтернативен начин за придвижване в града, който не замърсява въздуха.

„Вместо това ние призоваваме всички заинтересовани страни да работим по-усърдно за изграждане и подобряване на културата на движение по пътищата, както и на подходящата инфраструктура. Вярваме, че това е практична стъпка, която ще даде най-добри резултати в дългосрочен план“, посочват в становището си трите оператора.

Те приветстват желанието на властите да създадат регулация на този нов и развиващ се у нас пазар.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (8)

0
 
4
 
8
Бидонойл до: Mechkata
преди 9 месеца
Няма профилна снимка
Аз като пешеходец не очаквам закона да ме пази. Винаги съм нащрек дали шофьорът ме вижда когато пресичам. Но гледам други, пишат си по телефона както казваш, или заглеждат полички и излизат на платното без дори да се огледат. Ако ги блъснат и осакатят, много ще им помогне това, че законът е на тяхна страна.
0
 
0
 
7
Mechkata до: Бидонойл
преди 9 месеца
Естествено,че не бих! Просто до подобно изродяване може да доведе 3-тото ти условие ... Не е виновен ако не е пиян...ами ако трезвен си е писал по телефона или е заглеждал гаджетата с късите полички и по невнимание ми затиснал краката до стомаха..невинен!
0
 
2
 
6
Бидонойл до: Mechkata
преди 9 месеца
Няма профилна снимка
Ти би ли блъснал тротинетка за удоволствие? Аз не бих. Дори ако не е било по моя вина и законът не ме накаже, ако причиня на някого сериозна травма или смърт, после цял живот ще ме измъчват угризения.
0
 
2
 
5
Mechkata до: Бидонойл
преди 9 месеца
номер 3 ми хареса......като игра за точки. Трезвен буташ 5 тротинетки до работа, на връщане 6 и печелия бонус точки
1
 
4
 
4
преди 9 месеца
Няма профилна снимка
Само три условия:
1. По тротоари и пешеходни зони да се движат с не повече от 5 км/час
2. Да не си паркират тротозаврите на места определени за пешеходци
3. Ако шофьор размаже тротинеткаджия, носи отговорност само ако е бил пиян.
От там нататък - всичко е на тяхна отговорност.

Още от Новини
Как потребителите променят рекламния бизнес?