Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Пандемията кара китайските гиганти да пускат повече роботи куриери

Търсенето на безконтактни услуги нарасна значително след появата на Covid-19

Пандемията кара китайските гиганти да пускат повече роботи куриери

Снимка: David Swanson/Bloomberg

Повече от 1000 робота ще се присъединят към редиците на доставчиците на китайските гиганти Alibaba, Meituan и JD.com през следващата година, докато пандемията подхранва търсенето на безконтактни услуги, предава Ройтерс.

Фирмите очакват да управлява над 2000 робота до 2022 г., което е близо 4 пъти повече спрямо сега, твърдят техните директори. Всичко това е насърчено и от намаляващите разходи за производството на роботи.

Милиони куриери все още доставят пакети за по-малко от 3 юана (0,47 долара) в Китай, но още от 2013 г. компаниите разглеждат възможността за използване на приличащи на кутии роботи, а това стана още по-сериозно, след като пандемията влоши кризата на пазара на труда.

Освен това Пекин нареди на фирмите да осигуряват периоди на почивка за куриерите, докато те се борят да се справят с нарастващото търсене и сроковете.

„Пандемията на Covid-19 даде голям тласък“ на плановете за пускане на роботи, твърди Ся Хуася, главен учен в Meituan.

Гигантът за доставка на храни пусна своята услуга за доставки с роботи през февруари 2020 г., когато броят на заразените в Пекин беше голям. Първоначалният план на компанията беше да пусне услугата в края на годината, но в крайна сметка промени плановете си.

Още по темата

JD.com също изтегли напред плана си да пусне робо услуги по доставка, твърди Кун Ци, главен учен в звеното за автономно шофиране в компанията. Тя е планирала дебют на услугата през юни 2020 г. в Пекин, но е започнала да я ползва в Ухан още през февруари, докато градът беше под блокада.

„Искаме хората и превозните средства да работят по-добре заедно, а не превозните средства да заменят хората. Това е просто най-досадната част от работата на доставчиците, която ще се опитаме да заменим“, допълва той.

Ограничения срещу ползи

И все пак броят на хората, които доставят, е по-голям от този на роботите, които все още имат ограничения, като например да изкачват стълби. Освен това роботите са позволени само по определени маршрути, като училищните кампуси например, заради ограниченията в скоростта и състоянието на пътищата.

Същевременно роботите се ползват за изпращане на продукти, които не се влияят толкова от времето, като такива, различни от храна.

„Ефективността е ниска в офисните райони, където хората поръчват много храна и пакети, но капацитетът на превозните средства е органичен“, твърди 25-годишната Джан Дзи, докато прибира пакет, доставен ѝ от автономно превозно средство в близост до офиса ѝ в Пекин.

Но поддръжниците изтъкват дългосрочните ползи от роботите, като намаляване на разходите за доставка с кратък маршрут. Учените от Университета в Мичиган твърдят, че напълно или частично автоматизираните превозни средства могат да свият разходите за доставка с 10-40% в градовете.

По статията работиха: автор Елена Кирилова, редактор Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Spotify привлече повече абонати от очакваното през третото тримесечие