IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Пандемията ускори насочването към поръчки на храна за вкъщи с 2-3 години

Бизнесът на компаниите за доставки се разшири по време на пандемията, твърди лидерът на Deliveroo

15:01 | 13.12.20 г. 3
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Hollie Adams/Bloomberg</em></p>

Снимка: Hollie Adams/Bloomberg

Коронавирусната пандемия е ускорила насочването към онлайн поръчки на храна за вкъщи през приложения с две до три години, твърди главният изпълнителен директор на една от компаниите в сектора – Deliveroo, пише CNBC.

„Първоначалният ни анализ предполага, че Covid-19 е ускорил приемането на тези услуги от потребители с около две до три години“, коментира Уил Шу от Deliveroo по време на технологичната конференция Web Summit.

„Станахме свидетели на това невероятно увеличение на броя на новите клиенти, които се присъединяват към платформата. Освен това видяхме, че вече наличните ни клиенти също искат да поръчват по-често, че поръчват за цялото семейство по-често, видяхме увеличение на средния размер на потребителската кошница и поръчките на по-голямо разнообразие от продукти“, допълва той.

Deliveroo, която е базирана в Лондон, от няколко години генерира загуба, но бизнесът ѝ успя да се разрасне по време на пандемията, обяснява Шу. По думите му в последните шест месеца тя е станала печеливша на оперативно ниво.

Шу твърди, че разширяването на доставките на хранителни продукти е било „основната иновация“ на фирмата по време на пандемията. В момента тази част от бизнеса носи около 10% от приходите на Deliveroo във Великобритания. Функцията позволява на потребителите да си поръчват продукти от супермаркети като Waitrose, Co-op, Aldi, Carrefour и Casino.

Deliveroo планира през следващата година да инвестира агресивно в разширяването на глобалната си мрежа от "тъмни кухни". Това обичайно са контейнери за доставки или разпределителни центрове в индустриални зони, които дават на ресторантите възможност да продават храната си в райони, където нямат физическо присъствие. В момента Deliveroo има такива обекти по целия свят.

„Залагам, че това ще е бъдещето на доставките на храна“, твърди Шу, визирайки въпросните кухни.

Основана през 2013 г. от Шу и Грег Орловски, Deliveroo използва мрежа от 80 хил. работещи на свободна практика куриери, които доставят храна от над 100 хил. ресторанта до домовете и офисите на клиентите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:36 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 0 rate down comment 0
фиг.1
преди 3 години
Скептичен съм, че този ръст ще продължи и след края на пандемията. Първо, доставката по домовете струва пари, понякога повече отколкото е цената на самата храна. И второ, хората не биха се отказали изобщо да излизат от вкъщи. Това е нездравословно, така човек може да изкрейзи.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 3
khao
преди 3 години
ти като си го гледал, що не ти личи.. хахахаха. апропо, създателя на този филм каза след избирането на тръмп, че не е вярвал колко бързо се е изпълнила прогнозата му
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 3
ing5rov
преди 3 години
"пандемията" като крачка към идиокрацията ...троловете първо да изгледат филма "Idiocracy"
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още