Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Zoom: Компанията, която засенчи Pinterest

Двата стартъпа осъществиха добри пазарни дебюти и задават добро темпо за бъдещите IPO-та в САЩ

Zoom: Компанията, която засенчи Pinterest

Главният изпълнителен директор на Zoom Ерик Юън. Снимка: Ройтерс

Zoom. Кой? До преди няколко дни почти никой не знаеше, че в четвъртък освен Pinterest на борсата в САЩ ще се появи и видео услугата Zoom.

В края на краищата Pinterest, платформата за снимки и пазаруване, е един от големите и добре познати еднорози от Силициевата долина и по този начин бе в светлината на прожекторите от самото начало, подобно на Lyft, която в края на март се появи на борсата.

Още по темата

Zoom, от друга страна, е „просто“ видео услуга, използвана от компании за конферентни разговори, подобна е на Skype. Компанията е толкова непозната, че някои инвеститори я объркаха с китайската компания Zoom Technologies. А това доведе до увеличение на цената на китайската фирма с 70 000 процента, както поясни Bloomberg. При нормални обстоятелства акцията струва няколко цента.

Въпреки това, Zoom, видео услугата от Сан Хосе, Калифорния, разполага с нещо, което много други стартиращи компании в Силициевата долина нямат: печалба! Компанията реализира печалба от 7,6 милиона долара за изминалата финансова година, приключваща в края на януари, при приходи от продажби от 331 млн. долара. И инвеститорите приветстват това.

Zoom записа зашеметяващ ръст. Цената на акциите ѝ скочи с 83%, преди да приключи борсовата сесия със 72% скок, което остави главния изпълнителен директор Ерик Юън да се оплаква от високата цена и натиска, който тя оказва върху компанията. Тези притеснения възникнаха, въпреки че Юън стана милиардер, тъй като стойността на компанията за видеоконферентни връзки нарасна до 15,9 млрд. долара след IPO-то ѝ за 751 млн. долара. Само преди две години Zoom беше оценена на 1 млрд. долара в рамките на кръг за набиране на частно финансиране.

„Цената е твърде висока“, коментира Ерик Юън в интервю за Bloomberg TV. “Уау, днес има голям ръст. Извън контрол е“.

Това е най-големият така наречен "Pop" тази година, според данни от анализаторската компания Dealogic. Първичните публични предлагания от технологичните компании отчитат среден ръст от 23% в началото на търговията.
 

Така Zoom засенчи Pinterest. С малко под 16 млрд. долара пазарната стойност видео услугата вече е по-голяма от Pinterest след първия борсов ден, който оцени по-известната услуга на близо 13 млрд. долара. Което не означава, че Pinterest нямаше успешно IPO. Книжата поскъпнаха с 21% при старта на търговията на Нюйоркската фондова борса. В края на сесията ръстът бе от 28%.

Pinterest набра 1,4 млрд. долара при IPO-то си, с което се нареди на второ място след Lyft в САЩ по стойност на първичното си публично предлагане. 

Подобно на Zoom и Pinterest оцени акциите си над рекламирания диапазон и започна търговията в четвртък в САЩ, а книжата ѝ приключиха борсовата сесия с 28% скок на стойността.

Силното представяне на Pinterest и Zoom подсказва за продължаващия апетит на инвеститорите за нови акции, на фона на доброто представяне на еднорозите – стартъпите, оценени на или над 1 млрд. долара, при излизането им на борсата.

Други добре познати компании също планират да станат публични, включително Uber Technologies, Slack Technologies, Postmates и AirBnb.

Компанията за споделено пътуване Uber се подготвя за може би най-голямото IPO тази година в Съединените щати. Тя ще се опита да набере около 10 млрд. долара през май, в рамките на листване за 100 млрд. долара, твърдят източници, запознати с плановете ѝ.

Но като цяло в четвъртък инвеститорите изпратиха силен сигнал: и печалбите са важни. И това следва да замисли не само много други оценени на милиарди долари и нерентабилни стартиращи фирми, които искат да се появят на Wall Street тази година. Това също така е важен сигнал за рисковите капиталисти, които направиха цялата тази система възможна.

Растежът, растежът, растежът. Често това е мотото, независимо от цената. Разбира се, дори Amazon генерираше загуби в продължение на години, а сега е една от най-успешните корпорации в света. Но това не означава, че инвеститорите дават на всички новодошли бонуса на Amazon и търпеливо залагат на загуби. Рано или късно бизнес моделът трябва да сработи. И това трябва да бъде важен урок, особено за следващото поколение технологични компании...

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Space X е набрала над 1 млрд. долара за шест месеца