Amazon.com отчете ръст на тримесечните приходи, след като затворените у дома потребители се насочиха към онлайн поръчки, пише Wall Street Journal.
Базираната в Сиатъл интернет компания заяви, че приходите ѝ са скочили с 26 на сто спрямо година по-рано до 75,5 млрд. долара през трите месеца до края на март. Досега това е най-високата сума за обичайно най-слабия период от годината за гиганта.
Бумът на продажбите обаче си има и цена. Печалбата се срина с 29% спрямо година по-рано до 2,5 млрд. долара, значително под средната прогноза на анализаторите за 3,26 млрд. долара, сочат данни на FactSet. Оперативната печалба за тримесечието не успя да изпълни и прогнозата, която Amazon даде през януари.
Резултатите отразяват централната роля, която Amazon играе по време на кризата с коронавируса, доставяйки продукти на хората, които останаха по домовете си заради блокадите, наложени от правителствата. Скокът в онлайн покупките натовари складовете на Amazon, които се сблъскаха с безпрецедентни обеми за тази част от годината.
В отговор Amazon временно спря да приема на склад продукти, които се смятат за несъществени в момента, и нае още 175 хил. души в своите складове и в звеното за доставки. Технологичният гигант заяви, че е приключил тримесечието с 840 хил. работници.
Разходите за доставки по света са достигнали 10,9 млрд. долара през първото тримесечие. Това е с 49% повече спрямо същия период на миналата година.
„Сегашната криза показва адаптивността и издръжливостта на бизнеса на Amazon както никога досега, но това е и най-тежкото време, с което сме се сблъсквали“, заяви главният изпълнителен директор Джеф Безос.
Цената на акциите се понижи с 5,2% по време на следборсовата търговия, след като компанията разкри финансовия си отчет.
Представянето на технологичния гигант контрастира на ситуацията, в която са изпаднали множество компании в Съединените щати, след като през първото тримесечие американската икономика записа най-големия си спад от миналата рецесия насам. От началото на годината стойността на книжата на Amazon е с 34% нагоре до приключването на търговията в четвъртък, докато индексът на сините чипове Dow Jones Industrial Average записа близо 15% понижение, а технологичният Nasdaq Composite е загубил около 1%.
Пандемията доведе до бум на продажбите на търговците на дребно с по-големи възможности в онлайн търговията, но е опустошителна за онези, които разчитат на физически магазини.
Но кризата се отразява негативно и на Amazon, която обяви, че очаква да има около 4 млрд. долара разходи, свързани с коронавируса – за тестове на служители и по-високи заплати. През първото тримесечие тя е похарчила 600 млн. долара за тази цел.
Освен това компанията инвестира значително в наемането на повече служители и временното увеличение на възнагражденията на част от служителите с по 2 долара на час. Amazon заяви, че допълнителното заплащане на час на работниците до 16 май ще е на стойност 700 млн. долара.
Американският гигант заяви, че очаква приходите му за второто тримесечие да са в диапазона между 75 и 81 млрд. долара. Като има предвид несигурността в сегашната обстановка, компанията прогнозира между 1,5 млрд. долара загуба и 1,5 млрд. долара печалба, спрямо оперативна печалба от 3,1 млрд. долара година по-рано.
Рекламният бизнес на Amazon се е представил добре през тримесечието, нараствайки с 43,8% спрямо година по-рано до 3,9 млрд. долара.
Компанията обаче все още се сблъсква с предизвикателства по стабилизирането на логистичните си операции и складовете си. Тя води няколко битки с администрацията на Тръмп, която в сряда добави няколко от чуждестранните уебсайтове на компанията към списъка на местата, които се смята, че улесняват нарушенията на интелектуалната собственост. Amazon заяви, че този ход е политически мотивиран.
Международният бизнес на Amazon отчете по-голяма оперативна загуба за тримесечието.
Сегментът с физически магазини, включващ Whole Foods, е генерирал 4,6 млрд. долара приходи от продажби, или със 7,7% повече спрямо година по-рано.
Печалбата на звеното в Северна Америка, което включва повечето от дейностите по онлайн търговията, отчита 42,6% спад на печалбата.


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп