Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Приходите на Baidu надхвърлиха прогнозите

Резултатите на "китайския Google" са подкрепени от търсенето в областта на облачните технологии и изкуствения интелект

Приходите на Baidu надхвърлиха прогнозите

Снимка: Bloomberg L.P.

Китайската технологична компания Baidu Inc надмина тримесечните прогнози за приходите, тъй като завръщането на коронавируса в Китай и съпътстващите го ограничителни мерки засилиха търсенето на продуктите на компанията в областта на облачните технологии и изкуствения интелект, съобщи Ройтерс.

Общите приходи на Baidu са нараснали с 1% до 28,41 млрд. юана (4,22 млрд. долара) през първото тримесечие, приключило на 31 март, в сравнение със средната оценка на анализаторите за 27,82 млрд. юана, сочат данните на IBES от Refinitiv.

Нетната загуба е спаднала до 885 млн. юана, или 2,87 юана на американска депозитарна акция, в сравнение с печалба от 25,65 млрд. юана, или 73,76 юана на акция година по-рано.

Компанията, която е китайският еквивалент на Google, се разраства агресивно в сферата на облачните услуги, роботизираните таксита и автономното шофиране през последните години, тъй като конкуренцията при нейната основна платформа за интернет търсене и реклама нараства.

Още по темата

Миналият месец Baidu получи за първи път разрешение да пусне роботаксита без присъствието на човек на шофьорското място по китайските пътища.

Компанията планира да разшири услугата с роботакситата до 100 града в цялата страна до 2030 г. Освен това се стреми да събере около 300 млн. долара в нов кръг на финансиране за своето подразделение за изкуствен интелект Kunlun, съобщи Bloomberg News.

Засега Baidu разчита на своето основно приложение за онлайн търсене и на партньора си за стрийминг iQiyi Inc., за да задържи потребителите и рекламодателите. Въпреки че опитите на Пекин да отвори интернет екосистемата на страната и да обезсили най-мощните си технологични гиганти може да са от полза за Baidu, компанията води тежка битка срещу по-пристрастяващи социални медийни предложения от Tencent Holdings Ltd. и ByteDance Ltd.
 

По статията работиха: Десислава Попова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Deezer така и не направи бляскаво IPO