IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Промоциите на Spotify ѝ помагат да запази лидерството си

Кампаниите доведеоха до по-голям ръст на броя премиум абонати от очакваното за четвъртото тримесечие

17:23 | 05.02.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg</em></p>

Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Spotify Technology отчете по-голям от очакваното ръст на броя премиум абонати за четвъртото тримесечие. Това се случи, след като музикалният стрийминг гигант пусна промоции, за да се бори с конкуренцията от Apple и Amazon, предава Ройтерс.

Премиум абонатите, които носят близо 90% от приходите, са достигнали 124 млн. за трите месеца до 31 декември. Средната прогноза на анализаторите беше за 122 млн. плащащи абонати според FactSet.

Освен това прогнозата на компанията за броя на премиум абонатите през първото тримесечие до голяма степен отговори на очакванията на анализаторите, като според Spotify те ще са в диапазона 126-131 млн. спрямо очакваните 128 млн.

Spotify се радва на добри позиции пред най-големите си конкуренти. Apple Music имаше над 60 млн. абонати към юни, а Amazon – над 55 млн. в глобален мащаб.

Spotify, която забрани политическите реклами преди президентските избори в САЩ, се радва на успеха на подкасти като „The Joe Budden Podcast” и „My Favorite Murder”, които привличат лоялни потребители и ѝ носят рекламни приходи.

В рамките на тримесечието Spotify проведе няколко промоционални кампании, включително тримесечна безплатна услуга за нови потребители. Усилията в крайна сметка ѝ се отплатиха.

Приходите на компанията са нараснали до 1,86 млрд. евро (2,05 млрд. долара) от 1,50 млрд. евро година по-рано. Анализаторите очакваха 1,89 млрд. евро по данни на Refinitiv.

Прогнозата на Spotify за приходите за първото тримесечие се оказа значително под тази на анализаторите. Spotify очаква общи приходи в диапазона 1,71 млрд. евро до 1,91 млрд. евро през първото тримесечие, спрямо 1,90 млрд. евро прогноза на анализаторите.

Загубата е достигнала 1,14 евро на акция за четвъртото тримесечие.

Книжата на шведската компания повишиха стойността си с 2% до 158 долара преди началото на търговията.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:21 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още