IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Разработчици: Геймингът не е опасен, но е проблем прекаляването с него

Ползването на игри се връща в нормалните мащаби и размери след по-голямо потребление в началото на пандемията, отчетоха Танко Шокеров и Доброслав Димитров

17:15 | 06.01.22 г.
Разработчици: Геймингът не е опасен, но е проблем прекаляването с него

За да се измъкнеш, трябва воля, подчерта разработчикът на игри, който призна, че също е бил пристрастен. „Познавам хора, които са пристрастени към гейминга и това пречи на живота им“, каза Шокеров.

От 1 януари 2022 г. психичното разстройство, причинено от компютърни, мобилни или видео игри официално влезе в списъка на заболяванията на Световната здравна организация, а западни политици също изразиха тревога за сходството между гейминга и хазарта.

„Китай започнаха да въвеждат още през 2017 година ограничения във времето, което потребителите могат да прекарват в игрите“, припомни Шокеров, макар че от началото на пандемията да има скок на времето, което геймърите прекарват пред компютрите.

По думите му в началото на пандемията беше регистриран сериозен пик в свалянето на безплатни приложения.

Разработчикът сподели опита си като родител на три деца за ограничаване на времето за игра чрез употребата на таймер на устройствата, които се използват. „В най-лошия случай устройствата с дистанционните просто се прибират“, съветва Шокеров.

Доброслав Димитров, председател на Българската асоциация на софтуерните компании, потвърди, че геймингът не е опасен, но е опасно прекаляването с него.

„Разбира се, че има пристрастяване към гейминга, но ние се пристрастяваме към всяко едно нещо, което ни носи удоволствие“, посочи той и призова да правим всяко нещо с мярка.

„Истина е, че истински пристрастените са възрастни, а не деца“, посочи Доброслав Димитров.

Според него ползването на игри се връща в нормалните мащаби и размери след по-голямо потребление в началото на пандемията.

„За разработчиците на игри в България 2021 година беше чудесна“, убеден е председателят на БАСКОМ и обобщи, че геймингът отдавна изпревари Холивуд като пазар и като оборот на световно ниво.

Какви са тенденциите при разработването на компютърни игри? Как се разраснаха компаниите за разработка на игри и за онлайн хазартни игри? По какъв начин бизнесът във високите технологии може да помогне на икономиката на България? 

Целия коментар вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:50 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още