Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

СЕМ сезира КЗК за рекламата на "Булка"

Медийният регулатор сезира и Националния съвет за саморегулация, който ще реши дали излъчването на рекламата трябва да бъде спряно, каза Георги Лозанов

Съветът за електронни медии (СЕМ) е сезирал Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) и Националния съвет за саморегулация (НСС) във връзка с рекламата на имитиращия продукт „Булка“. Това заяви пред Investor.bg председателят на регулатора Георги Лозанов, от който потърсихме коментар във връзка с позицията на СЕМ относно рекламата на изделието, която през последните седмици породи редица дискусии в общественото пространство.

Причината за коментарите е, че рекламата на имитиращия продукт „Булка“, който е направен главно от растителни мазнини, представя изделието, като „деликатес“. В контекста на значението на думата „деликатес“, което би трябвало да бъде асоциирано с продукти от най-високо качество, от СЕМ откриват некоректност и опит за подвеждане на обществеността.

Още по темата

Припомняме, че според наредбата за производство на млечни продукти подобен артикул, като „Булка“, не може бъде окачествен дори като млечен, а като млечноподобен. В тази връзка „лъжовната“ асоциация с „деликатес“, която е и основен акцент на рекламата, стана повод още преди седмици медийният регулатор да фокусира вниманието си върху нея.

Рекламата трябва да мине през щателна проверка от антимонополния орган, както и от НСС, които да преценят, дали излъчването й трябва да бъде спряно и какви санкции да бъдат въведени, смята председателят на СЕМ.

„Мисля, че КЗК ще бъде изправена пред сериозно затруднение, за да прецени дали въпросната реклама е наистина заблуждаваща. Същевременно Националния съвет за саморегулация също трябва да се произнесе и е в правото си да спре рекламата, ако сметне, че в нея има някаква форма на неетичност, некоректност или опит за заблуда на потребителите. СЕМ единствено има право да санкционира оператора, който я разпростанява“, обясни Лозанов.

Припомняме, че преди броени дни Investor.bg съобщи, че представители на Асоциацията на млекопреработвателите в България също обмислят да сезират КЗК във връзка със същата реклама.

По статията работиха: автор Елена Калпакчиева, редактор Евгения Маринова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

0
 
1
 
3
преди 9 години
Няма профилна снимка
"Явно е насочена към ниско-интелигентния ешалон на БГ обществото" Съгласен, за жалост това е болшинството от българското общество.
3
 
1
 
2
преди 9 години
Няма профилна снимка
Е те това е професия, сине, викам му аз на моя малкия. Да вземеш да станеш един член на СЕМ. Без заплата няма да останеш никога. Вечно ще има нещо я в предаванията, я в рекламите, което да не е баш точно както трябва. И добре, че е тая Евролейска комисия за защита на потребителите, че то иначе тия мръсни частници ще ни изтровят. Как са живели едно време хората, когато ги е нямало всички тия регулаторни органи умът ми не го побира. Ама ти гледай и се учи. С производство не ти трябва да се занимаваш. Нали знаеш какво е рекъл едно време трънчанина :"Я търсим работа да намирам маану.". Това е истината. Баламите нека бачкат - то си е техен проблем.
0
 
5
 
1
преди 9 години
Да не говорим, че тази реклама е най-простото и жалко нещо в БГ ефира напоследък. Явно е насочена към ниско-интелигентния ешалон на БГ обществото, но се чудя дали няма и етични норми на които не отговаря тази реклама?За филмите има рейтинги, за рекламите не...

Още от Новини
Сайтове в ЕС масово публикуват ненадеждни отзиви за стоките и услугите си