Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Ще оценят ли клиентите дигитална програма за лоялност без мобилни приложения?

Потребителите предпочитат директни поръчки от търговеца, а не през платформа-посредник, посочват Бояна Пеева и Марин Георгиев, основатели на Subscribe.bg

Ще оценят ли клиентите дигитална програма за лоялност без мобилни приложения?

гледано: 2520   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа
До 40% могат да се увеличат продажбите на една компания с програма за лоялност. Целта не е да се свалят цените и с това да привлекат повече клиенти, а да се направи услуга, която се продава за повече пари. Технологиите за лоялност дават шанс на компаниите да управляват по-добре отношенията с клиентите си, да ги задържат, да повишават удовлетвореността им и така и да увеличават своите приходи. Това коментират в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването „Бизнес старт“ Бояна Пеева и Марин Георгиев, съоснователи на Subscribe.bg.
Още по темата

Чрез платформата за ангажиране и лоялност чрез Viber само с един клик даден потребител може да се присъедини към такава програма, така че бизнесът да събира поведенчески данни, а клиентът да трупа точки, да печели награди и да получава персонализирани оферти.
„За един бизнес е пет пъти по-евтино да се погрижи за един съществуващ клиент, отколкото да намери нов“, посочи Марин Георгиев, който е маркетингов специалист.

Според него решенията от този тип обаче невинаги са достатъчно достъпни за малки и средни компании или не се използват пълноценно. Дигиталната карта за лоялност на Subscribe.bg помага точно на по-малките бизнеси да достигат по-лесно до клиентите си, директно през мобилни канали.

„В днешно време дигитализацията налага бизнесите да се отдалечават от клиентите си, тоест те нямат пряк контакт с тях. В много случаи и поради тази причина много бизнеси инвестират в създаването на мобилни приложения. Когато един клиент изтегли мобилното приложение на телефона, бизнесът започва да събира данни за неговото поведение. С дигиталната карта във Viber премахваме нуждата от създаване на такива мобилни приложения“, обясни Бояна Пеева.

Тя подчерта, че потребителят сам избира дали да се присъедини към програмата за лоялност на даден бизнес.

Има бизнеси, чиито програми за лоялност включват пластмасови карти, които трябва клиентите да носят винаги с тях. Тези карти обаче се губят и забравят. Повечето специализирани фирмени приложения пък се използват само по веднъж, според цитирани от Бояна Пеева данни, докато Viber остава в постоянно активен в устройството на потребителя.

Марин Георгиев обясни, че дейността на платформата им е фокусирана към всички компании, които имат нужда от подобна функционалност в този момент. Това са бизнеси, които обикновено продават през някаква платформа. Той съобщи още, че към този момент обаче са по-фокусирани само към два от тях.

„Едните са строителни марки, които продават през големите търговски вериги и нямат контакт със своя клиент, а другите са заведенията, които продават през платформи за доставки. Те не познават клиентите си и всъщност точно това им даваме – шанс да се свържат отново с тях“, обясни съоснователят на Subscribe.bg.

Съвсем в началото създателите на платформата наблягат на провеждане на различни маркетингови проучвания, на интервюта със собственици на бизнеси, правят анкети. Така достигат до извода, че бизнесът има нужда от контакт с клиента, независимо каква е ситуацията, независимо дали има пандемия или не.

Те са на мнение, че има нужда от по-добър фокус върху вече съществуващи клиенти. Проучванията показват, че много от потребителите от своя страна предпочитат директно да поръчват от търговеца, а не през платформа-посредник и оценяват персонализираното изживяване при пазаруване. 

Бояна Пеева и Марин Георгиев са сред "Вдъхновяващите 5", инициатива на Bloomberg TV Bulgaria. Те отчетоха, че за тях са били много важни съветите на менторите, които са споделили собствен опит, но са дали и контакти за бизнеса.

Защо в България закъснява с лоялните програми и при дигитализацията на бизнеса? Имат ли шанс стартъпите по-скоро да стъпят на международния пазар?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.
 

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
ЕС даде на Google 2 месеца да подобри резултатите при търсенето на хотели