IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ще успее ли новият отчет на Spotify да я докаже като музикалния Netflix?

Очакванията за финансовите резултати на компанията са високи

13:53 | 26.07.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Дали Spotify е нещо като Netflix, но на музикалната индустрия?

Очакванията за отчета на компанията за второто тримесечие, който ще бъде обявен тази вечер, са високи, а Wall Street чака сигнали, че компанията може да се насочи към следващ етап от представянето си. Както при Netflix, която предлага видео стрийминг, инвеститорите се фокусират предимно върху абонаментите, като ключова метрика на оценяване силата на платформата, пише Bloomberg.

Книжата на Spotify са повишили стойността си с 40 на сто от пазарния дебют на компанията през април, в сравнение с 28% за Netflix и 21% спад за остарялата кабелна компания Dish.

BTIG очаква Spotify да отчете 83 млн. абонати за тримесечието, което е близо до консенсусната прогноза за 82,4 млн. Анализаторът Ричард Грийнфилд наскоро препоръча купуване на акциите на Spotify, при целева цена на Wall Street от 230 долара.

Най-големият привърженик на Spotify не побърза да се присъедини към тази вълна, признавайки, че „очакването на по-добра входна точка за акциите не е проработила“. Платформата просто е твърди мощна, за да чака повече, написа той в бележка от 23 юли.

Анализаторите ще наблюдават внимателно и други показатели – брой активни потребители месечно, промоции на абонаменти, сделки за дистрибуция, инициативи, свързани със съдържанието, рекламни стратегии и засилваща се конкуренция от играчи като YouTube Music, Apple Music и Tidal.

Месечно активните потребители ще достигнат 178,5 млн., сочат данни, събрани от Bloomberg.

Анализаторът на Raymond James Джъстин Патерсън е сред оптимистите, които твърдят, че „абонаментната музика все още е в ранните си дни“. Нови територии, увеличения на пазарния дял и разпространение на свързаните колонки и коли ще помогнат за растежа на бизнеса, посочва той.

Онези, които не са толкова оптимистични за Spotify, включват Pivotal Research Group – първата фирма, която понижи препоръката си за акциите от „купувай“ на „задръж“ след директното листване. Анализаторът Джефри Влодаржак заяви, че смята, че Apple Music вероятно вече е изпреварила шведската музикална платформа по брой американски абонати, които си плащат.

Вижте още технологични новини във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:15 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още