Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

SoftBank планира да пусне на пазара в Япония ресторантьорски робот

Servi ще изпълнява функциите на сервитьор - ще пренася храни и напитки с помощта на специални табли, 3D камери и сензори Lidar

SoftBank планира да пусне на пазара в Япония ресторантьорски робот

Снимка: Ройтерс

Звеното за роботика на японския конгломерат SoftBank заяви, че ще представи в Япония робот, който успешно ще може да бъде интегриран в сферата на ресторантьорството. Машината, разработена от базираната в Калифорния Bear Robotics ще помогне на ресторантите, които страдат от недостиг на работна ръка на фона на пандемията от коронавирус и застаряващото население на островната страна, съобщава Bloomberg.

Роботът Servi ще изпълнява функциите на сервитьор, като пренася храни и напитки с помощта на специални хоризонтални табли, 3D камери и сензори Lidar за навигация между масите в съответното заведение.

Цената на Servi ще бъде 99 800 йени (950 долара) на месец без таксата по предвидения тригодишен план, посочват от SoftBank. 

Още по темата

Bear Robotics за първи път показа прототипа на изпълнителния директор на японската корпорация Масайоши Сон още миналата година, като SoftBank инвестира 32 млн. долара в стартъпа през януари.

Инициативата отразява фокуса на Сон към хуманоидните роботи и технологиите, свързани с тях.

Servi е тестван от някои японски ресторанти, включително от оператора Seven & i Holdings в своята верига Denny’s. Решението на Bear Robotics да пусне своя продукт на пазара, докато компаниите се опитват да намерят и използват технологии, с които да предложат на своите клиенти услуги при социално дистанциране.

Хуманоидният робот Pepper на SoftBank се превърна в лице на компанията след представянето му през 2014 г., но не успя да си спечели глобална клиентска база.

През 2018 г. компанията представи своя почистващ робот Whiz, който използва технология, разработена от компанията Brain Corp. От него са продадени повече от 10 000 броя по целия свят.

SoftBank рекламира използването на Whiz като противодействие срещу коронавируса и заяви, че Pepper може да използва термосензори за наблюдение на клиентите.

През последните години Сон премина от оперативен бизнес към инвестиране. Този месец SoftBank обяви продажбата на дистрибутора на мобилни телефони Brightstar, тъй като иска да намали експозицията си към телекомуникационната индустрия.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Новата прогноза на Activision Blizzard предполага, че бумът в гейминга отшумява