Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Sony ще усъвършенства своите сензори за автомобили чрез полеви тестове

Концернът не търси конкуренция с автомобилните компании и за момента не възнамерява да се включва в търговското производство на превозни средства

Sony ще усъвършенства своите сензори за автомобили чрез полеви тестове

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Японският технологичен концерн Sony демонстрира за първи път възможностите на своя електрически концептуален автомобил Vision-S преди планирания старт на тестовете, предвиден за края на настоящата фискална година, съобщава Nikkei Asia Review. Тестванията ще се извършват по пътищата както в Япония, така и в САЩ и Европа. 

Още по темата

Сребърният модел беше представен през януари в централата на Sony в Лас Вегас по време на изложението CES. Големите екрани по таблото на автомобила показват менюта с разнообразно съдържание, подобно на по-мащабна версия на смартфон. Тридесет и три сензора, включително такива за спазването на дистанция, работят заедно, за да предложат точна картина на околната среда, дори при такива трудни условия като мъгла, дъжд и ярка светлина.

Sony е най-големият производител в света на CMOS сензори, използвани най-вече при камерите на смартфоните, като компанията държи приблизително половината от световния пазар. Но тя остава далеч зад конкурентите си по отношение на автомобилните сензори. С 8,6% пазарен дял Sony изостава значително от компании като ON Semiconducotr, която държи 45%, според данни на Techno Systems Research.

Sony създаде автомобила като средство за събиране на данни, за да подобри технологията си. Австрийката компания Magna Steyr създава Vision-S на своята специална платформа, в която Sony вижда потенциал за реализиране на различни категории електрически превозни средства.

„Не можем да го изградим сами“, споделя Идзуми Каваниши, старши вицепрезидент на Sony, който ръководи проекта Vision-S. „Ние търсим сътрудничество, като в същото време работим и с доставчици“, добавя той.

По отношение на сътрудничеството с автомобилните производители Каваниши признава, че японската компания се е обърнала към някои потенциални партньори.

Vision-S не се продава, поне не и според сегашните планове на Sony. Компанията не иска да се превръща в конкурент на други автомобилни производители, тъй като те могат да бъдат нейни потенциални клиенти. Продажбата на автомобили също би довела до такива тежки отговорности, като спазването на стандартите за безопасност.

Втората концептуална кола, която се намира в процес на разработка, ще бъде оборудвана с повече сензори. "Ще научим много неща от тестовете по обществените пътища", посочва Каваниши.

Sony гарантира, че концептуалните превозни средства създават превъзходно пространство за забавление със своето съдържание и технологии. Прототипът Vision-S разполага с 360-градусова аудио система.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Технологиите като възможност за оптимизиране на бизнеса