Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Spotify върви по пътеката на успеха на Netflix

Според журналиста Джо Крамър музикалният стрийминг гигант се справя успешно с предизвикателствата на пандемията

Spotify върви по пътеката на успеха на Netflix

Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Историята и главоломният пазарен успех на музикалната стрийминг услуга Spotify прилича на този на видео платформата Netflix, коментира анализаторът и журналист на CNBC Джим Крамър.

Фокусът на Netflix в оригиналното съдържание от 2011 г. е катализаторът за скока на цената на акциите и до това Netflix да стане най-добре представилата се компания на Wall Street през миналото десетилетие, когато предложи на инвеститорите над 4000% възвръщаемост. Насочването на Spotify към подкастите, откакто стана публична през 2018 г., донесе на компанията подобен растеж и доминация в аудио средата, твърди Крамър.

„Смятам, че Spotify прави същото, а сега, когато пазарът хареса подкаст стратегията им, която е чудесна, това, което има значение, е ръстът на броя абонати“, коментира водещият на предаването „Mad Money”.

Още по темата

Когато коронавирусната пандемия първо нанесе удар на пазарите, книжата на Spotify загубиха близо 24% от февруарските върхове, достигайки дъна през март. След като потъна под 118 долара, цената на акциите увеличи стойността си повече от два пъти, подпомогната от силния тримесечен отчет през април.

В понеделник стойността на книжата нарасна с 2 на сто и приключи борсовия ден на ниво от 236,06 долара.

„По-добрите от очакваното приходи от продажби, по-високата от очакваното печалба, премиум абонатите и средният месечен брой потребители растат“ подчертава Крамър във връзка с последния финансов отчет на компанията. „Въпреки че прогнозата на мениджмънта за второто тримесечие беше по-слаба, те свиха прогнозата за годишната си печалба, очевидно обаче вършат чудесна работа в справянето си с панедмията“, посочва той.

Spotify, която предлага както безплатна услуга с реклами, така и платена премиум услуга без тях, през първото тримесечие увеличи броя на премиум абонатите си с 31% до 130 млн. плащащи потребители. Освен това компанията засили стойността си, като подписа договор с Джо Роугън, един от водещите подкастъри в момента, както и с Ким Кардашиан и Warner Bros. Това се случи след излизането на отчета.

Освен това последва случилото се по-рано придобиване на компанията за спортни и развлекателни новини The Ringr за 196 млн. долара през февруари и други сделки за над 390 млн. долара през 2019 г., които имаха за цел добавяне на ново съдържание към платформата.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Apple заличи половин трилион долара от пазарната си капитализация за 12 сесии