Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Стартъп показа лещи с добавена реалност

Технологията може да помогне да виждаме субтитри, докато говорим лице в лице с чужденец например

Стартъп показа лещи с добавена реалност

Снимка: www.mojo.vision

Стартъп от Силициевата долина разработва контактни лещи с добавена реалност, които в реално време ще дават на потребителите информация от мрежата. Това е поредният напредък в носимите технологии, които имат за цел да затворят пропастта между човека и машината, пише Financial Times.

Още по темата


Mojo Vision, амбициозен стартъп, основан през 2015 г. и оттогава набрал над 100 млн. долара, показа технологията миналата седмица по време на Consumer Electronics Show в Лас Вегас. Компанията позволи на посетителите да погледнат през прототипа и да тестват симулация на потребителския интерфейс.

Лещите изглеждат до голяма степен като обикновените, но включват технология, включително микро-LED екран, микропроцесор, безжична комуникация и няколко сензора. Те се управляват чрез движение на очите, а потребителят получава възможност да избира от няколко функции на „начален екран“.

Въпреки че демонстрацията бе ограничена само до функции, като показване на прогнозата за времето, Mojo твърди, че според нея лещите ще могат да се ползват за още неща, включително за показването на субтитри при разговори на чужди езици и фитнес статистика за спортуващите.

"Правят ви по-умни на момента. Допълват паметта ви. Или да кажем, че трябва да изнасяте реч: тексът се изписва пред очите ви“, твърди Стив Синклер, продуктов и маркетинг директор в Mojo. “Да сте свързани с интернет означава да имате достъп до всякакви услуги, включително до Alexa и да давате гласови команди“.

Разработката на лещите на Mojo се случва, след като много от техните предшественици се провалиха. Google представи умните си очила Glass с много фанфари още през 2012 г., но устройството така и не проби на пазара заради опасения за сигурността и цената. Същевременно по-широкият пазар на умни очила така и не успя да привлече сериозно вниманието на потребителите.

"Очилата ще имат много ограничения, а технологията е особено трудна – откровено казано, все още няма ясен път към успеха на умните очила“, коментира Дрю Пъркинс, главен изпълнителен директор на Mojo.

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Технологичното лоби в ЕС настоява за подкрепа на стартъпите