IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Стартъп показа лещи с добавена реалност

Технологията може да помогне да виждаме субтитри, докато говорим лице в лице с чужденец например

15:16 | 17.01.20 г.
<p>
	<em>Снимка: www.mojo.vision</em></p>

Снимка: www.mojo.vision

Стартъп от Силициевата долина разработва контактни лещи с добавена реалност, които в реално време ще дават на потребителите информация от мрежата. Това е поредният напредък в носимите технологии, които имат за цел да затворят пропастта между човека и машината, пише Financial Times.



Mojo Vision, амбициозен стартъп, основан през 2015 г. и оттогава набрал над 100 млн. долара, показа технологията миналата седмица по време на Consumer Electronics Show в Лас Вегас. Компанията позволи на посетителите да погледнат през прототипа и да тестват симулация на потребителския интерфейс.

Лещите изглеждат до голяма степен като обикновените, но включват технология, включително микро-LED екран, микропроцесор, безжична комуникация и няколко сензора. Те се управляват чрез движение на очите, а потребителят получава възможност да избира от няколко функции на „начален екран“.

Въпреки че демонстрацията бе ограничена само до функции, като показване на прогнозата за времето, Mojo твърди, че според нея лещите ще могат да се ползват за още неща, включително за показването на субтитри при разговори на чужди езици и фитнес статистика за спортуващите.

"Правят ви по-умни на момента. Допълват паметта ви. Или да кажем, че трябва да изнасяте реч: тексът се изписва пред очите ви“, твърди Стив Синклер, продуктов и маркетинг директор в Mojo. “Да сте свързани с интернет означава да имате достъп до всякакви услуги, включително до Alexa и да давате гласови команди“.

Разработката на лещите на Mojo се случва, след като много от техните предшественици се провалиха. Google представи умните си очила Glass с много фанфари още през 2012 г., но устройството така и не проби на пазара заради опасения за сигурността и цената. Същевременно по-широкият пазар на умни очила така и не успя да привлече сериозно вниманието на потребителите.

"Очилата ще имат много ограничения, а технологията е особено трудна – откровено казано, все още няма ясен път към успеха на умните очила“, коментира Дрю Пъркинс, главен изпълнителен директор на Mojo.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:25 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още