Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Tencent Music набра 1,1 млрд. долара от американското си IPO

Компанията продаде 41 млн. американски депозитарни разписки

Tencent Music набра 1,1 млрд. долара от американското си IPO

Снимка: Архив Ройтерс

Базираната в Китай компания за музикален стрийминг Tencent Music Entertainment Group обяви, че е набрала близо 1,1 млрд. долара от първичното си публично предлагане в САЩ, след като оцени книжата си в долната част на целевия диапазон, предава Ройтерс.

Музикалното звено на гиганта в социалните мрежи и гейминга Tencent Holdings оцени своите американски депозитарни разписки на 13 долара на акция – в долната част на диапазона 13-15 долара, посочва компанията в документи, подадени до борсата в Хонконг.

Първичното публично предлагане оценява Tencent Music на 21,3 млрд. долара и показва как компаниите противодействат на пазарната волатилност.

Tencent Music продаде 41 млн. американски депозитарни разписки, а досегашните акционери са продали още 40,9 млн., сочат документите.

Още по темата

IPO-то на Tencent Music оглавява тазгодишните листвания в САЩ на китайски компании, със 7,9 млрд. долара, набрани преди дебюта на Tencent Music, сочат данни на Refinitiv.

Това е най-голямата сума от 2014 г., когато Alibaba Group Holding направи рекордното си листване за 25 млрд. долара.

Американското IPO на Tencent Music е четвъртото по стойност на сделката сред тези на китайските фирми тази година. Видео стрийминг компанията iQiyi води с IPO за 2,4 млрд. долара, следвано от онлайн дискаунтъра Pinduoduo с 1,6 млрд. долара и производителя на електрически превозни средства NIO – с 1,15 млрд. долара.

Tencent Music първоначално планираше да се листне през октомври, но го отложи заради спада на световните пазари, предизвикан от търговската война между САЩ и Китай и страховете за забавяне на глобалния растеж.

За периода януари-септември Tencent Music отчете 244-процентов скок на печалбата до 394 млн. долара. За сравнение, Spotify е с нетна загуба от 520 млн. долара.

Morgan Stanley, Bank of America, Deutsche Bank, Goldman Sachs и JPMorgan са водещите поематели на IPO-то на Tencent Music.


 

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Бизнесът в Северна Америка подкрепи резултатите на Experian