Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Tencent стана първият китайски бранд на стойност над 100 млрд. долара

Компанията оглави класацията BrandZ, която определя най-ценните компании в азиатската страна, изпреварвайки Alibaba

Tencent стана първият китайски бранд на стойност над 100 млрд. долара

Снимка: Архив Ройтерс

Китай продължава възхода си като технологичен двигател, а Tencent се превърна в първата китайска марка, чиято стойност надмина 100 млрд. долара, сочи класация на най-високо оценяваните марки в страната, цитирана от CNBC.

Tencent, която е собственик на чат приложението WeChat, е оценена на 106,2 млрд. долара и се озова на първо място в годишната класация BrandZ, която се подготвя от рекламната агенция WPP и Kantar Millward Brown. Интернет гигантът е повишил стойността на марката си с 24 млрд. долара от 2016 г. насам, или с 29%.

Компанията за електронна търговия Alibaba се класира на второ място, след като стойността на брада ѝ нарасна с 22% до 58 млрд. долара. Това представлява увеличение с 10 млрд. долара спрямо миналата година. Конгломератът на Джак Ма успя да изпревари China Mobile, която остана на трета позиция. Междувременно Baidu се нареди на пето място с оценка от 23,9 млрд. долара, или с 11% по-малко спрямо предходната година.

Още по темата

Китайските технологични марки стават все по-влиятелни в глобален мащаб. Когато класацията BrandZ беше публикувана през юни 2016 г., стойността на бранда Facebook беше 102,6 млрд. долара. И въпреки че стойността на Facebook може да се промени, когато списъкът на световните марки се появи, тази на Tencent предполага, че двете се конкурират в глобален мащаб.

Макар че Facebook е блокирана в Китай, Baidu, Alibaba и Tencent, известни още като BAT, инвестират значително в американски стартъпи. BAT и компанията за електронна търговия JD.com са инвестирали 5,6 млрд. долара в общо 48 технологични сделки в САЩ през последните две години, сочат данни на CBI Insights.

Класацията BrandZ Top 100 на най-високо оценяваните китайски марки се съставя, като се вземат предвид финансовите резултати на компаниите, прогнозите им за бъдещите такива и проучвания сред близо 400 хил. потребители в Китай.

Ето и кои компании влизат в Топ 10 за 2017 г.

  1. Tencent – 106,2 млрд. долара – 29% ръст

  2. Alibaba - 58 млрд. долара - 22% ръст

  3. China Mobile – 57,9 млрд. долара – 1% ръст

  4. ICBC – 31,5 млрд. долара – 8% спад

  5. Baidu – 23,9 млрд. долара – 11% спад

  6. Huawei - 20,4 млрд. долара – 10% ръст

  7. China Construction Bank - 18,4 млрд. долара – 7% спад

  8. Ping An (insurance) - 16,5 млрд. долара – 5 ръст

  9. Moutai (liquor brand) - 16,2 млрд. долара – 41% ръст

  10. Agricultural Bank of China - 14,8 млрд. долара – 9% спад. 

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Деляна Петкова

Последни новини

Коментари (0)


Още от Новини
Люксембург обжалва решението на ЕК за възстановяване на 250 млн. евро от Amazon