Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Tencent зарадва инвеститорите със силни резултати въпреки кризата

Приходите от игри се оказаха ключът към успеха на китайската компания

Tencent зарадва инвеститорите със силни резултати въпреки кризата

Снимка: Getty Images

Tencent отчете печалба, която надмина очакванията на анализаторите благодарение на по-силното представяне на гейминг бизнеса ѝ и по-добрите от очакваното резултати на звеното за финансови технологии и на това за реклама, пише CNBC.

За последното тримесечие приходите на компанията са достигнали 108 млрд. китайски юана (15,2 млрд. долара) спрямо средната прогноза на анализаторите за 101,4 млрд. юана, сочат данни на Refinitiv. Това представлява 26% ръст на годишна база.

Печалбата на гиганта за периода е 28,9 млрд. юана, докато анализаторите очакваха 23,83 млрд. юана. Ръстът на този показател е с 6% спрямо година по-рано.

„Игрите имаха важна роля в това да развличат и свързват играчите, особено по време на периода, в който те трябваше да си стоят вкъщи. При мобилните игри нашето студио пусна атрактивно съдържание, а издателските ни екипи проведоха интересни събития и активности, които доведоха до по-висок брой активни потребители дневно“, коментира Tencent.  

Приходите от онлайн игри са нараснали с 31% на годишна база до 37,3 млрд. юана. Общите приходи от мобилни игри са 34,7 млрд. юана за тримесечието до края на март. Анализатори от инвестиционната банка Jefferies очакваха сумата да достигне 31,6 млрд. юана. Мобилните игри са били подкрепени от хитови заглавия, като „Honor of Kings”, която получи нов ъпгрейд през тримесечието, и „Peacekeeper Elite”.

Междувременно приходите от игри за персонални компютри са се свили със 17 на сто до 11,8 млрд. юана, което Tencent отдава на временното затваряне на интернет кафетата и по-слабото представяне на „Dungeon & Fighter”.

Силен растеж на рекламата

Около 16% от приходите на Tencent се генерират от рекламата, а анализаторите очакваха забавяне на растежа на този бизнес, предвид проблемите на целия рекламен пазар в Китай в момента.

Още по темата

Компанията за пазарни проучвания eMarketer заяви, че общите разходи за реклама през 2020 г. ще достигнат 113,67 млрд. долара, което представлява 8,4% растеж на годишна база – най-бавният такъв откакто този показател се следи от 2011 г.

Но приходите на Tencent са се повишили до 17,7 млрд. юана, или с 32% на годишна база, надминавайки 19-процентния растеж през четвъртото тримесечие на 2019 г.

Наскоро китайският гигант увеличи броя на рекламите, които могат да се показват в чат приложението WeChat, и по-точно в медийната му част, наречена Moments.

Приходите от реклами в социални мрежи са скочили с 47% на годишна база до 14,6 млрд. юана, носейки най-голяма част от общите рекламни приходи. Всичко това компенсира спада в рекламата във видео и нюзфийдовете на Tencent.

Компанията подчерта, че очаква „известни проблеми“ пред индустрията за онлайн реклама тази година.

Удар по плащанията

Подразделението за финтех и бизнес услуги на Tencent, което включва и изчислителните облаци, е донесло около четвърт от общите приходи. В него попадат продукти като WeChat Pay – услуга за мобилни разплащания.

Приходите в този сегмент са се увеличили до 26,5 млрд. юана през тримесечието, или с 22% повече спрямо година по-рано, но са се понижили с 12% спрямо предходното тримесечие.

Това понижение се дължи на по-слабите приходи от разплащания и облачни услуги, тъй като хората са си останали у дома.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Ученето и работата от вкъщи изискват строга киберхигиена