Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Uber залага на доставките на храна с ново ключово придобиване

Uber залага на доставките на храна с ново ключово придобиване

Снимка: Bloomberg L.P.

Uber Technologies Inc. e направила предложение за придобиване на американската компания за поръчка и доставка на храна Grubhub Inc. – оферта, която значително ще подсили собствения бизнес с доставки на технологичния гигант. Това съобщават пред Bloomberg източници, запознати с въпроса.

Към момента не е ясно каква е сумата на сделката.

Още по темата

Според запознатите двете компании водят преговори и споразумение може да бъде достигнато още този месец. Въпреки това те предупреждават, че все пак има възможност и да не се стигне до сделка. Говорител на Uber е отказал коментар за Bloomberg, а представител на Grubhub не е могъл да бъде открит.

Акциите на Grubhub, търгувани в Ню Йорк, поскъпват с близо 35% 15 минути преди 20 ч. българско време, след като търговията с тях бе временно прекратена. Това увеличава пазарната оценка на доставчика до близо 5,7 млрд. долара. Акциите на Uber – с пазарна оценка от около 59 млрд. долара, поскъпват с близо 7%.

Новината за придобиването става факт, след като Uber обяви миналата седмица, че постепенно прекратява дейността на своето подразделение Uber Eats в седем страни, където услугата не е толкова популярна. Тези пазари представляват 1% от брутните поръчки на компанията и 4% от коригираните загуби преди данъците, таксите и обезценките за първото тримесечие на 2020 г., обявиха от компанията.

Бизнесът на Uber със споделени пътувания бе тежко засегнат от коронавирусната пандемия, но доставките на храни помогнаха на базираната в Сан Франциско компания да остане на крака. Въпреки това приходите от услугата са като цяло малки.

Още по темата

Евентуална сделка между двете компании „би помогнала за консолидирането на американския пазар за доставка на храни и ще намали загубата на пари“,  посочва анализаторът на Bloomberg Intelligence Мандийп Сингх.

Междувременно стартъпите като DoorDash Inc. и Postmates Inc. увеличиха натиска върху основаната през 2004 г. Grubhub. Компанията започна да извършва самостоятелни доставки, след като в продължение на години бе само маркетингова платформа за ресторанти, които организираха сами доставките си.

Конкуренцията притисна маржа на Grubhub, като коронавирусът допълнително усложни ситуацията и принуди доставчика да отмени целите си за печалба годината. Uber също промени прогнозите си, като очаква да запише коригирана печалба към 2021 г.

По статията работи: Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Apple заличи половин трилион долара от пазарната си капитализация за 12 сесии