Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Загубата на DoorDash нарасна, но компанията повиши прогнозата си

По-слабите резултати са свързани с голямото търсене, което изненада компанията

Загубата на DoorDash нарасна, но компанията повиши прогнозата си

Снимка: Paul Frangipane/Bloomberg

Компанията за доставки на храна DoorDash отчете по-голяма от очакваното тримесечна загуба и посочи, че това се дължи на недостига на шофьори за доставките в момент, в който потребителското търсене е надминало нейните очаквания, пише CNBC.

Но фирмата повиши прогнозата си, което зарадва инвеститорите. Цената на акциите ѝ нарасна с повече от 6% по време на следборсовата търговия снощи, след като в четвъртък достигна историческо дъно. Книжата на DoorDash започнаха да се търгуват публично през декември.

Компанията отчете нетна загуба от 110 млн. долара, или 34 цента на акция, което е по-малко от загубата от 129 млн. долара, или 2,92 долара на акция, година по-рано. Запитаните от Refinitiv анализатори прогнозираха загубата да е 26 цента на акция.

Още по темата

Недостигът на шофьори е оказал допълнителен натиск върху маржовете, но проблемът е разрешен в края на тримесечието, обяви компанията.

„По-голямото от очакваното потребителско търсене, заедно с лошото време и влиянието на правителствените стимули, доведоха до значителен недостиг на Dashers [шофьори] в последната част на първото тримесечие“, написаха директорите на компанията в писмо до инвеститорите.

Нетните приходи от продажби са скочили със 198% до 1,08 млрд. долара, надминавайки очакванията за 993,3 млн. долара. Общите поръчки са достигнали 329 млн. долара през тримесечието. Контролът на цените, наложен от различните общини върху комисионите, които DoorDash може да начисли на ресторантите, изтри 31 млн. долара потенциални приходи за компанията.

Същевременно фирмата прави експанзия извън ресторантьорския бизнес, като доставки на цветя, продукти за домашни любимци и доставки на хранителни стоки. Поръчките в тези нови категории са се увеличили с 40% спрямо предходното тримесечие, въпреки че по-малко от една десета от активните потребители са купували от тях през първото тримесечие.

Клиентите, които поръчват от новите категории, са се връщали в DoorDash по-често в рамките на тримесечния период, спрямо тези, които разчитат само на поръчките от ресторанти.

С отварянето на икономиката, клиентите ще започнат все по-често да ядат навън, ето защо DoorDash наблюдава негативно влияние върху растежа на броя на потребителите, нивата на поръчките и средната стойност на поръчка.

Компанията повиши прогнозата за брутната стойност на поръчките си за 2021 г. до 35-38 млрд. долара, което е над предишния диапазон от 30-33 млрд. долара. Освен това DoorDash даде по-голяма прогноза за коригираната печалба и смята, че тя ще е между 0 и 300 млн. долара. Предишният диапазон беше между 0 и 200 млн. долара.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
ЕС даде на Google 2 месеца да подобри резултатите при търсенето на хотели