IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

3 начина да отличите Black Friday рекламите си

През ноември 2016 г. електронните магазини в България отчитат четворен ръст на посещенията

15:37 | 21.11.17 г.
Автор - снимка
Създател
3 начина да отличите Black Friday рекламите си

Краят на ноември ще донесе масови продажби за много международни и местни електронни магазини. Данните на RTB House сочат, че през ноември 2016 г. електронните магазини в България отчитат четворен ръст на посещенията, което поставя страната ни сред шампионите в Европа. За сравнение, средните стойности на Стария континент са около 170% ръст в конверсиите и близо 65% в посещенията за целия месец ноември.

Потенциалът на продажбите по време на Black Friday е огромен - дори по-голям от този в дните преди Коледа. Това вероятно се дължи на факта, че осъществените "сделки" са в изобилие, когато всички - от електронните, през мебелните, та до модните марки, предлагат екстремни намаления на цените си.

Black Friday не е просто един ден на разпродажби - той е по-скоро 4-дневен уикенд, но и силен генериран импулс. Отделно от очевидните пазарни причини, Black Friday е възможност да се установи интерес, който ще повлияе на бъдещата ангажираност на клиента. Като предлагат най-добрите онлайн сделки тогава, когато клиентите активно търсят такива, търговците могат по-лесно да постигнат разпознаваемост на марката си, продажби и по време на празниците и завръщащи се клиенти.

Крачка напред е създаването на реклами, предназначени за индивидуалните потребители, които са представени именно по време на този уикенд. Това е най-мощният инструмент за поощряване на покупките от страна на най-важните посетители и за максимизиране възвръщаемостта на инвестицията.

Покажете им продукти, които вече са искали да купят

По време на Black Friday е важно създаването на чувство за неотложност. Например с персонализирано ретаргетиране за шопинг уикенда, търговците могат да показват реклами на продукти, които потребителят вече е търсил, но да ги предложат чрез персонализирана оферта, свързана с конкретен срок. Посетителите, дошли на сайта ви преди дни, седмици или дори месеци, може да не са направили покупка и Black Friday е идеалният момент възможност да ги върнете при вас с предлагане на продукти, които те вече искат.

Ретаргетирането прави възможно дори подготвянето на тийзър кампания, която да информира предишни клиенти за наближаващите оферти, които ще са активни по време на Black Friday или Cyber Monday. Оставете банерите да гласят: "Хей! От известно време не сме те виждали на нашия сайт, ела и разбери какво сме ти приготвили за Black Friday"

Привлечете купувачи, които искат да купуват веднага

Инструментите за ретаргетиране помагат да се хванат потребителите в момента, когато импулсът им да пазаруват е най-силен и да се изгради връзка както с вече редовните, така и с бъдещите клиенти. Бързо отзивчивите и индивидуално създадени реклами помагат на също толкова бързото ангажиране и реангажиране на правилните потребители в правилното време. Това е ключ към малкия прозорец на възможност, който се отваря по време на Black Friday уикенда.

С персонализирани реклами вашата компания може в реално време да оптимизира показването на продукти, които са били търсени по време на Black Fridaу и след това под формата на специализирани реклами (с отстъпки или с напомняне за продукта) отново да се показват до края на уикенда.

Използвайте идващите празници, за да максимизирате продажбите и промоциите

Кампаниите за ретаргетиране ви позволяват не само да планирате продажбите, но и да подготвите цяла поредица от събития, с които да ангажирате клиентите. Интелигентната реклама и инструментите за ретаргетиране не просто следят историята и търсенията на потребителя, но предизвикват също така и интерес за бъдещи продукти. Ако започнете с Black Friday, можете да улесните потребителя в търсенето на покупки за празниците и да му подскажете от какво още може да има нужда.

Например, ако по време на Black Friday вашият клиент е купил зимно яке, през следващите дни или седмици персонализирано ретаргетиране може да му показва реклами на продукти, които да го допълват - например шал или ръкавици. Това последователно планиране на реклами ви позволява да изкушите потребителя да обмисли покупки от вашия е-магазин и преди Коледа.

*Каталин Емилиан е мениджър за България и Румъния на RTB House - технологична компания, която предлага модернистични ретаргетинг технологии за най-големите търговски марки в над 100 световни пазара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:17 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още