IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

55% от потребителите биха платили до 25% допълнително за любимата си марка*

Google е най-силният бранд в България

12:27 | 08.04.19 г. 2
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

55% от потребителите биха платили до 25% допълнително за любимата си марка, показва тазгодишната класация за любими марки на организацията Superbrands. Партньор в проучването е Институтът за пазарни проучвания GfK Bulgaria.

Според GfK 31% от потребителите са склонни да платят до 10% допълнително. 6% биха платили дори двойно за любимата си марка, докато една четвърт (23%) от участниците в проучването не биха платили допълнително. 

Сред гласувалите, които не биха платили допълнително за любима марка, преобладават участниците на възраст над 45 г. Участниците на възраст 18-35 г. са по-склонни да заплатят допълнително до 25% за любимата си марка в сравнение с тези над 35 г. 

Склонност да се плати повече за любимата марка, GfK: 

sb sb

Мненията на приятели и конкурентните цени са двата най-важни фактора, който влияят на потребителите, когато взимат решение какви марки да купят. Добрата реклама и положителният медиен образ на марката, заедно с нейната
популярност са следващите по важност фактори при вземане на решение за покупка (малко над 40% от участниците посочват тези отговори). С най-слабо влияние се очертават мнението на известните личности и асоциацията на марката с развлеченията през свободното време.

Мненията на приятели, които ползват марките, наличността по магазините и предложенията за лоялни клиенти са по-важни за жените, докато известността и връзката с любимите развлечения през свободното време оказват в по-голяма степен влияние върху мъжете.

В допълнение, мнението на приятелите, положителният медиен образ и лесното намиране на марката в магазина са по-важни за избора на 18-25 годишните участници, докато известността има по-силно влияние сред по-възрастните участници (над 45 г.).

Според тазгодишната класация световната интернет търсачка Google е най-силният бранд на националния пазар, съобщи организацията Superbrands. Два български бранда влизат в Топ 20 на националния пазар – bTV и „Девин“. Проучването се провежда за седми пореден път у нас.

За първи път в Топ 20 влизат Lidl, Lavazza, Shell и Viber. 

Някои от досегашните лидери в различните категории и сектори запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика: BMW застана пред Mercedes-Benz при автомобилите, Lidl за първи път влезе в класацията и е начело в категорията „Търговски вериги“, ДЗИ си върна първата позиция в застрахователния сектор, Nescafé отстъпи лидерската позиция на Lavazza, а най-предпочитаната авиокомпания е Lufthansa.

От Superbrands уточняват, че методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Членовете на борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на конкуренти.

Номинираните марки бяха позиционирани за оценяване по сектори в 27 категории от потребителския сегмент на българския пазар.

Топ 20 марки в България, април 2019 г.

GOOGLE 1 Интернет (търсачка)

COCA-COLA 2 Напитки – безалкохолни

ADIDAS 3 Облекло и обувки

FACEBOOK 4 Интернет (социална мрежа)

OMV 5 Търговия с горива

ARIEL 6 Стоки за бита

BOSCH 7 Електродомакински уреди

BTV 8 Медии – телевизия и радио

LAVAZZA 9 Напитки – кафе и чай

ДЕВИН 10 Напитки – безалкохолни

LIDL 11 Търговски вериги и центрове

HEINEKEN 12 Напитки - бира

SAMSUNG 13 Технологии

BMW 14 Автомобили

NIKE 15 Облекло и обувки

NESCAFE 16 Напитки – кафе и чай

APPLE 17 Технологии

КАУФЛАНД 18 Търговски вериги и центрове

VIBER 19 Интернет (комуникация)

SHELL 20 Търговия с горива

Лидери в отделните категории, април 2019 г.

BMW | Автомобили

GOOGLE |  Интернет

L’ORÉAL PARIS |  Козметика и продукти за лична ....хигиена

NATIONAL GEOGRAPHIC |  Медии – вестници и списания

bTV |  Медии – телевизия и радио

COCA-COLA |  Напитки – безалкохолни / газирани безалкохолни напитки

ДЕВИН |  Напитки – безалкохолни / минерални води

HEINEKEN |  Напитки – бира

DOMAINE BOYAR |  Напитки – вина

JOHNNIE WALKER |  Напитки – високоалкохолни / уиски

ABSOLUT |  Напитки – високоалкохолни / водка

LAVAZZA |  Напитки – кафе

ADIDAS |  Облекло, обувки

OMV |  Търговия с горива

LUFTHANSA |  Пътуване – авиокомпании

KEMPINSKI GRAND ARENA BANSKO |  Пътуване – хотели, курортни комплекси

HAPPY BAR & GRILL |  Ресторанти и кафенета

НАРОДЕН ТЕАТЪР „ИВАН ВАЗОВ“ |  Свободно време и забавления

ARIEL |  Стоки за бита / битова химия

IDEAL STANDARD |  Стоки за бита / санитарен фаянс

BOSCH |  Стоки за бита / електродомакински уреди

АДРЕС НЕДВИЖИМИ ИМОТИ |  Строителство и недвижими имоти

A1 |  Телекомуникации

SAMSUNG |  Технологии

ТЕХНОПОЛИС |  Търговски вериги и центрове / верига хипермаркети за електроника

LIDL |  Търговски вериги и центрове

ACTAVIS |  Фармация и медицина

VISA |  Финансови услуги / кредитни карти

БАНКА ДСК |  Финансови услуги / банки

ДЗИ |  Финансови услуги / застраховане

ДАНОН АКТИВИА |  Храни / млечни продукти

МАДЖАРОВ |  Храни / месни продукти

DERONI | Храни / консервирани храни

LINDT |  Храни / шоколадови и захарни изделия

ROLEX |  Часовници и аксесоари

*Новината е допълнена в 13:26 часа. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:55 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 4 rate down comment 0
Sakamano
преди 4 години
Хора които си изкарват заплатите с твърде малко или твърде лека работа не могат да ценят парите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 0
Ruddy
преди 4 години
От разумен вид ни превърнаха в ирационални индивиди!25% процента данък за име,кой плаща,ако не се е превърнал в болен в главата човек?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още