Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

AB InBev обмисля листването на азиатския си бизнес

Компанията има голям натрупан дълг, а същевременно е притисната от локалните конкуренти в Азиатско-тихоокеанския регион

AB InBev обмисля листването на азиатския си бизнес

Снимка: Архив Ройтерс

Anheuser-Bisch InBev обмисля първично публично предлагане на азиатското си звено в момент, в който най-големият пивовар в света се бори за позицията си на този огромен потребителски пазар, където конкурентите създават местни съюзи, предава Bloomberg.

AB InBev потвърди днес, че може да продаде миноритарен дял от операциите си в Азиатско-тихоокеанския регион – сделка, която може да оцени бизнеса ѝ на около 70 млрд. долара, и да листне акции на борсата в Хонконг. Този ход ще помогне на компанията да намали дълга си и да преследва възможности за придобивания в региона, който задвижва растежа на иначе забавящия се бизнес.

AB InBev записа най-бързия ръст на печалбата си от пет тримесечия насам, с което се присъедини към играчи като Heineken, които отчетоха силен старт на годината.

Още по темата
Производителят на Budweiser е под натиск да намали дълга, който натрупа след придобиването на SABMiller през 2016 г. за над 100 млрд. долара. AB InBev може да търси оценка на целия си азиатски бизнес в диапазона 40-70 млрд. долара чрез продажбата на книжа, макар че конкретната сума ще зависи от пазарното търсене и перспективите за растеж, писа Bloomberg през януари, цитирайки източници, запознати с въпроса. Листването може да набере над 5 млрд. долара, заявиха те по това време.

IPO-то може да даде на AB InBev по-голяма стратегическа гъвкавост, така че да търси повече местни партньори. Миналата седмица Heineken завърши сключването на партньорство с China Resources Beer Holding, след като купи дял за 3,1 млрд. долара от китайския топ производител на бира.

AB InBev сви дивидента, който изплаща, наполовина през октомври, за да може да натрупа капитал за изплащането да дълга ѝ.

Производителят на Corona, Budweiser и Stella Artois, заяви, че нетната му печалба за тримесечието е достигнала 3,57 млрд. долара, в сравнение с 1,02 млрд. долара година по-рано, пише Market Watch.

EBITDA е нараснала с 8,2% до 4,99 млрд. долара. Приходите за периода са се увеличили с 5,9 на сто до 12,56 млрд. долара.

Компанията разкри, че общите обеми на бирата са нараснали с 1,3% на органична база до 133,5 млн. хектолитра.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Монархията е струвала на британците 67 млн. лири през миналата година