Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Adidas повиши очакванията си за рентабилността си до 2020 г.

Германският производител на спортни стоки обяви и 12% ръст на продажбите за четвъртото тримесечие

Adidas повиши очакванията си за рентабилността си до 2020 г.

Снимка: Архив Ройтерс

Компанията за спортни стоки Adidas прогнозира по-слаб ръст на продажбите и печалбата през 2018 г., но повиши очакванията си за рентабилността до 2020 г. Акциите на германския производител изглежда ще намерят подкрепа и от новината за голямо обратно изкупуване на акции, съобщава Ройтерс.

Adidas, чиито акции поевтиняха с 15% през последните шест месеца заради по-слаб растеж, заяви късно във вторник, че планира обратно изкупуване на акции в размер на до 3 млрд. евро до 2021 г. Това представлява почти 9% от акционерния капитал.

Книжата на германската компания в първата половина на днешната сесия се търгуват с 8% нагоре.

В сряда Adidas предложи дивидент от 2,60 евро на акция, което е над средната прогноза на анализаторите за 2,53 евро.

Adidas прогнозира, че продажбите при постоянни валутни курсове ще се увеличат с около 10% през 2018 г. с оперативен марж между 10,3 и 10,5% спрямо 9,8% през 2017 г. Според оценките нетната печалба от продължаващи дейности ще нарасне с между 13 и 17%.

Още по темата
Компанията повиши и целта си за рентабилност до 2020 г., стремейки се към средно увеличение на нетната печалба от продължаващи дейности от 22-24% годишно спрямо 20-22% по-рано. Целта е оперативният марж да стигне 11,5% до 2020 г. спрямо предишната цел за 11%.

Откакто пое поста на главен изпълнителен директор през 2016 г. Каспър Рорстед се фокусира най-вече върху подобряване на рентабилността, която все още изостава зад тази на конкурента Nike. Книжата на американската компания се търгуват на по-висока цена от Adidas, макар че се разраства по-бавно.

Adidas съобщи още, че продажбите за четвъртото тримесечие са се повишили с 12% до 5,06 млрд. евро, който без валутните ефекти достига 19%. Те обаче остават под прогнозите за 5,13 млрд. евро, тъй като продажбите в Русия и на бранда Reebok са се свили.

Оперативната печалба за четвъртото тримесечие е нараснала над три пъти до 132 млн. евро, което е доста над очакванията на анализаторите за 61 млн. евро. Компанията обаче отчете нетна загуба от 41 млрд. евро заради отписване за 76 млн. евро вследствие на данъчната реформа в САЩ.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Virgin Galactic изпрати първите си астронавти до ръба на космоса