IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Агресивен инвеститор поставя Nestle под натиск

Third Point на Даниел Льоб настоява концернът да продаде дела си в L'Oréal

14:12 | 26.06.17 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Централата на Nestle. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Централата на Nestle. Снимка: архив Ройтерс

Най-големият в света производител от хранително-вкусовата промишленост Nestlé попада в радара на инвеститора активист Даниел Льоб. Управляваният от 55-годишния американец хедж фонд Third Point е инвестирал около 3,5 млрд. долара в около 40 млн. акции на Nestlé, съобщава Bloomberg, като цитира писмо до инвеститорите. Така Third Point държи около 1,25 на сто от швейцарския концерн.

Във финансовия свят фондът се счита за т. нар. активистки инвеститор, който иска да влияе върху бизнес решенията по целенасочен и понякога агресивен начин. Наскоро след медийни спекулации за влизане на Third Point във Philips цените на акциите на медицинско-технологичната група поеха нагоре. 

Тъй като вложители като Льоб или Пол Сингър упражняват натиск над мениджмънта на компаниите в общественото пространство, те могат да имат влияние над решенията и като държат по-малък пакет акции.

В Nestlé Льоб очевидно се е насочил към дела на Nestlé от 23% във френския концерн за потребителски стоки L'Oréal. Компанията в момента се оценява на около 24 млрд. евро, т.е. делът на швейцарския концерн е на стойност около 3 млрд. евро. Льоб настоява гигантът от сектора на храните да продаде този дял и да вложи парите предимно в акции по обратно изкупуване на книжата.

Според Льоб швейцарската компания трябва да свие портфолиото си и да повишави възвръщаемостта си. През последните дни стана ясно, че новият главен изпълнителен директор на компанията Марк Шнайдер възнамерява да преосмисли бизнеса си със сладки изделия в САЩ, като това включва и възможната му продажба.

Компанията реагира спокойно на влизането на американския хедж фонд. „Както обикновено, ние водим пълноценен и открит диалог с нашите акционери“, пояснява говорител на концерна пред DPA. Nestlé възнамерява да продължава да поддържа сегашната си стратегия и дългосрочно да създава стойност за акционерите си, допълва говорителят.

Досега Third Point е известна предимно с инвестициите си в американски и японски фирми, като Yahoo или Sony. В писмо до вложителите си в края на април обаче инвеститорът обяви, че търси инвестиционни възможности и в Европа.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:03 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още