IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Американската Emmi продава известния си бизнес за йогурт Siggi’s

Купувач е френският производител Lactlis, а стойността на сделката не се посочва

16:43 | 05.01.18 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: компанията</em></p>

Снимка: компанията

Швейцарският млекопреработвателен концерн Emmi продава придобития през 2012 г. и 2013 г. мажоритарен дял от 22% в Icelandic Milk and Skyr Corporation (позната чрез марката си Siggi’s), предава Ройтерс. 

Причината за трансакцията е решение на акционерите на Siggi’s за продажба на компанията на френския млекопреработвател Lactalis, съобщи Emmi в петък. Двете страни са се договорили да не дават подробности за условията по сделката. 

Emmi обаче очаква през финансовата 2018 г. трансакцията да има позитивен ефект, който би се изразил в чиста печалба от около 50 млн. швейцарски франка. Очаква се трансакцията да приключи до края на януари.

За Emmi досега Siggi’s бе основен продукт за важния американски пазар, като там компанията продава йогурт по исландска рецепта. По-голямата част от продажбите швейцарският производител генерира в Северна Америка, но с внос на швейцарски сирена и локално произвеждани специалитети от краве и овче мляко. 

Ето защо Emmi планира да се концентрира повече в този нишов сегмент и да произвежда повече продукти от козе мляко (Cypress Grove, Redwood Hill Farm & Creamery, Meyenberg), безлактозно краве мляко (Green Valley Organic), краве био сирене (Cowgirl Creamery), както и кашкавалени специалитети от Уискънсин (Emmi Roth USA).

След гръцките йогурти Siggi’s е един от неотдавнашните американски успехи в хранително-вкусовата промишленост, носещи се на вълната на модата на здравословните храни и силната привързаност на част от потребителите към йогуртите с ниско съдържание на захар.

Компанията, която дава работа на близо 50 души, е основана през 2004 година от исландеца Сиги Хилмарсон. Той започва сам да произвежда и да продава вкусните и кремообразни йогурти, които обаче не съдържат захар, на пазар на улица в Манхатън, защото според неговия вкус американските йoгурти са прекалено сладки и пълни с безполезни съставки.

През 2015 година, след като привлича вниманието на големите търговски вериги като Wholefood, Siggi’s става марката, която постига най-бърз растеж в САЩ, отбелязва Forbes.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:24 | 04.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още